onsdag 1 juni 2011

Just Do It!

Ikväll har jag pushat mig själv lite extra... både mentalt och fysiskt.

Tidigare under dagen var jag nästan lite stressad, för min egen Mamma låg före mig i träningsutmaningen!  Hon sprang 30 minuter igår och stack iväg på en 20 minutersrunda idag också.  Själv tänkte jag ta det lugnt och inte träna idag tills jag pratade med en annan mamma på Skylers skola.  Hon är en danslärare och går också och tar lektioner i modern dans.  Jag älskar modern dans och berättade för henne att jag var en dansare en gång i tiden och hur mycket jag saknade att få uttrycka mig genom dans.

Ikväll fick jag chansen att hänga med på en danslektion på Jimmy Defore Dance Center.  Det var såååå himla kul!!!  Det var säkert 12 år sedan jag tog en danslektion sist, så egentligen skulle jag nog inte ha tagit en avancerad klass - men jag tycker om utmaningar!  Kroppen klarade av det mesta okej, men det var hjärnan som var helt slut när klassen var färdig...  Det var mycket information som skulle memoreras, bearbetas och sedan uttryckas kroppsligt - och det tar ett tag innan man kommer in i de tankebanorna igen...  Jag ser fram emot att prova det igen och kunna slappna av lite mer och bara vara ett med musiken.

Vet inte riktigt hur jag ska räkna detta i min träningsutmaning...  Svettig blev jag ju och vi körde både styrka och massor av flexibilitet...

Idag vill jag i alla fall uppmana er att prova på något annorlunda... nytt... eller för mig gammalt... Något som är en riktig utmaning... Det är en sån härlig känsla att få överraska och överträffa sig själv!  Hurrrrraaa! :)

Fortsätt att jobba hårt på träningsutmaningen - och har du inte börjat än... Just Do It!!!
Kram!

2 kommentarer:

  1. I gar sa hann jag med 45 minuter pa gymmet av camp 24 classen sa det far raknas som bade styrka och cardio. Tycarr sa hinner jag nastan aldrig med 60 minuter for hon borjar klassen 5 minuter tidigare an hon ska och med skol drop off for min stora och kids club check in for den lilla sa missar jag nastan altid en kvart av programmet.

    Om jag skulle ta och utmana mig sjalv idag och prova nagot gammalt men jobbigt sa skulle jag spela en vatenpolo match men det tror jag inte det blir av pa min vilo dag.. om det blir extra work out idag far det bli en exercice video hemma jag har en Tracy Anderson som jag inte gillar nagot vidare..
    Mia

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat, Mia!
    Ja, ibland får man ju ta vad man får (jag vet alltför väl hur det är med alla dessa pick-ups och drop-offs...) - men det är ju toppen att du går dit i alla fall och kör 45 minuter istället för att bara skippa det för att du är sen.
    Kram!

    SvaraRadera