måndag 13 juni 2011

Förvandla tankar till handling

...ååååå yes - så tog jag mig igenom andra veckan av träningsutmaningen också! :)  Okej, så konditionsträningen var väl inte den hårdaste, men den blev gjord i alla fall.  Cyklade till och från beachen med familjen och körde även 15 minuter med ROCKRINGEN  (klicka för video från tidigare) - jag glömmer bort att man faktiskt får igång hjärtat genom att bara stå och vicka på höfterna! ;)  Sedan körde jag och barnen vår hopp- och armhävningskombo (tredje videon).  För styrka blev det triceps-armhävningar  - som vanliga armhävningar fast du håller armarna tight längsmed kroppen och låter armbågarna peka bakåt. Magen körde jag både med bollen och vanliga situps på golvet.

Andra veckan är avklarad - i morgon kör vi igång med tredje veckan av fem!  Nu är det 4 dagars kondition och 3 dagars styrka som gäller!  Hoppas ni fortfarande hänger på!  Och om du bara har tänkt på det vid det här laget så förvandla tankarna till handling - det är nu eller aldrig!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag är med! Konditionsträningen går bra, kör bara löpning. Styrkepassen är svårare att få till - om jag räknar några futtiga armhävningar och några situps efter löprundorna så är jag fortfarande med i utmaningen.

    SvaraRadera
  2. Toppen Jenny!
    ALLT räknas - självklart är du med! ;)

    SvaraRadera