söndag 26 juni 2011

Konditionsträning och styrka

Drog motvilligt på mig löparkläderna idag.  Jag har haft en molande huvudvärk i ett par dagar nu och kände inte alls för att springa, men jag tänkte att blir det inte bättre av att vara hemma så kanske det blir bättre av att röra på sig.  Jag sprang 3.7 km ner till stranden och söderut längs boardwalken.  Sedan vände jag ner mot stranden och sprang i sanden längs vattenbrynet på vägen tillbaks.  Himlar vad tungt det var!  Men nu hade huvudvärken i alla fall försvunnit, så det var skönt att pusha mig själv lite.  Det blev 7.5 km allt som allt och sedan armhävningar och situps med bollen.  Näääästan färdig med den här 4:e veckan av träningsutmaningen.  Jag har en omgång med styrka kvar för i morgon.  Hoppas ni alla är med fortfarande även efter midsommarfiranden och allt.  Nästa vecka är sista veckan - vi kan göra det här!!! ;D

Kram!

1 kommentar:

  1. Glad midsommar på Er alla.
    Har fuskat lite till och från, men idag drog jag på mig träningskläderna och gjorde en runda här hos mormor o moffen i Ytterhogdal. Det blev "någon" km i alla fall. Ikko, jag äger ingen stegmätare!!!
    Kram mamma

    SvaraRadera