fredag 10 juni 2011

Träningsutmaningen 2:a veckan

Eftersom jag inte har kunnat träna på ett par dar så får ni berätta hur det går för er istället!
Läste lite tips om hur man kan öka sin fettförbränning och tänker dela med mig av dem här...


  • Man kan träna längre och hårdare om man är sval.  Tränar du på gymmet så hitta en fläkt som du kan stå vid.  Klä dig lager på lager så att du kan ta av dig om du blir varm.
  • En pulsklocka kan hjälpa dig att hålla dig inom en bra zon så att du inte fuskar.  Jag förstår tanken med detta, men skulle nog inte investera i en själv...  Zonen för optimal fettförbränning kan nås vid måttlig konditionsträning där du fortfarande kan prata utan att tappa andan.
  • En 5 minuters uppvärmning innan träningen gör musklerna mjukare och flexiblare, vilket gör att du använder mer muskelfibrer när du ökar ansträngningen.
  • 2 kortare träningspass kan vara effektivare än ett långt.  Anledningen till detta är att när man tränar med hög intensitet så går matsmältningen på högvarv i en timma eller mer efteråt.  Att träna kort men intensivt både morgon och kväll kan därför ge dig ett extra uppsving i förbränningen.
  • Kortare pauser mellan styrkelyften gör att man förbränner mer.  Mitt tips är att varva olika kroppsdelar.  Medan du vilar armarna kan du köra magen...
Hoppas att det går bra för er och att ni håller igång.  Den här veckan är det alltså 3 konditionspass och 3 styrkepass som gäller.  Jag har två omgångar kvar av båda.  Hoppas jag kan fortsätta snart igen - i morgon är en ny dag! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag har tranat fem pass redan den har veckan sa jag kanner mig nojd med det. Daremot sa ar det atandet som maste dras in lite pa. Man maste faktiskt inte proppa i sig kakor och godis varje dag (forsoker intala mig sjalv det nu... :)

    SvaraRadera
  2. 5 pass - jättebra! Jag antar att leder och knän är okej då? :) Jag är nog inte heller världens bästa förebild när det gäller maten. Mitt motto är att jag tränar bra så att jag kan äta gott. Men självklart är det ju så att vill man se förändringar på kroppen så bör ju också dieten ses över lite... ;)
    Kram!

    SvaraRadera