söndag 5 juni 2011

Sanda, slipa, fila, måla, fixa...

Oj, var tog den här helgen vägen?!?  Ja, i och för sig är det bara söndag morgon, men ändå... jag har inte lyckats skriva på ett par dagar.  Jag vet inte om det är för att min Mamma är här, men jag känner mig så totalt avslappnad och nästan lite handlingsförlamad...  Hon kommer in och tar över och fixar, lagar mat, syr och målar och jag sjunker in i en roll där jag tillåter mig själv att bara bli omhändertagen (!)  Just nu sitter jag här med datorn, medan Mamma fixar i köket och kokar gröt till mig och barnen - snacka om att bli bortskämd!  Jag måste passa på att njuta, för den största delen av året är det ju bara vi utan släktingar i närheten...
Danny och barnen putsar och filar... :)

Varje gång min Mamma är här så går hon omkring och fixar små saker som behöver repareras eller spacklas- såna saker som vi aldrig tar oss för med 3 barn i huset.  Alla dessa trasiga hörn som barnen har kört in i med sina skateboards är nu som nya igen.  Den här gången ska vi verkligen hålla oss till "inga skateboards i huset"... på riktigt... jag lovar!  I fredags eftermiddag inspirerades vi allihop att slipa och putsa på grindarna som behövs oljas om.  När vi ser vilken skillnad dessa små "touch ups" gör så blir vi lite mer motiverade att fixa själva! :)


Igår stack vi iväg för att umgås med våra vänner som campade över helgen och kom sedan hem några timmar senare till nymålade golv- och dörrlister, samt en uppfräschad ytterdörr och garderobsdörr...  Tack Mamma - du är fantastisk!
Mamma reparerar skateboardskadade hörn..
Vi spenderade alltså eftermiddagen på en kampingplats i O'Neill Regional Park där vi bara njöt av naturen, lekte i en bäck och fångade grodyngel och små grodor.  Middag blev grillat, avslutat med den oumbärliga amerikanska campingefterätten "S'mores".  Grillade marshmallows med en chokladbit på grahamskex.



Mums! :)

1 kommentar:

  1. Ja visst är det härligt med mamma på besök! Jag får aldrig nog av de besöken. Vi bor 60 mil från varandra, men vi ses ganska ofta.

    Det är så skönt för medan mamma hinner med att umgås med barnen, fixa, baka, tvätta, stryka, namna kläder och allt annat, så hinner man liksom komma ikapp med sånt där som legat och inte blivit gjort. Helt perfekt, man känner sig väldigt nöjd!

    Hoppas ni får njuta av sällskapet riktigt länge!

    Ha en trevlig söndag!

    /karin

    SvaraRadera