torsdag 2 juni 2011

Dag 2 av konditionsträning avslutad!

Jag och Danny redo att sticka iväg!  Det är ju tur att
man ser så himla cool ut i cykelhjälm och vadderade
cykelbyxor - annars skulle jag aldrig ge sporten en
chans... ;p
Även om jag nog kunde räkna gårdagens danslektion till min utmaning så tänker jag inte göra det.  Idag har jag avslutat andra dagen av konditionsträning för den här veckan!  Tjihoo! :)  Jag och Danny tog oss ut på en cykelrunda.  Vi körde samma 4.3 mil som vi gjorde förra gången jag hängde på honom - för en månad sen (!)  Jag kände mig riktigt stark och tyckte att jag hängde med helt okej - tills vi började klättra uppför lååååånga backar...  Jag sa till Danny att sticka före om han ville, för jag vet att det är skönt att ha en speciell rytm.  Det var ju nästan pinsamt hur enkelt han drog ifrån!  ... och ännu värre blev det när han, efter att han klättrat till toppen, kommer och möter mig för att göra mig sällskap uppför backen igen!  Okej, jag vet att han försöker vara omtänksam, men... grrrr... ;)

Allt som allt var cykelturen riktigt skön.  Benen kändes som stockar när jag kom hem och jag tog tid på mig för att stretcha benen, rumpan och mjuka upp vekryggen.  Jag körde även med min Foam Roller för att riktigt komma in på djupet i musklerna.  Jag tror jag ska köra lite mer med den i kväll innan jag går och lägger mig - det gör sån otrolig skillnad!

Hur går det för er med träningen?  Jag vill ha lite mer feedback.  Den här veckan är det alltså 3 dagars kondition och 2 dagars styrka som gäller (dessa behöver inte göras separata), så det är ännu inte försent att hänga på i utmaningens första vecka!!!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Som vanligt blir det 2 rundor styrketräning denna vecka.
    Petra kommer att köra 2 rundor konditionsträning och 2 rundor styrketräning.

    Niklas

    SvaraRadera
  2. Toppen!
    Om ett par veckor kan vi träna tillsammans här i solskenet!!! :)

    SvaraRadera
  3. I dag gjorde jag 50 minuter Bosu pa gymmet och det raknar jag som bade styrka och condition for mig. Som vanligt ar det omojligt att vara med pa hela 60 minuters klassen det fungerar bara inte for mig nar jag har skol dropp off att gora forst men om tva veckor nar skolan har slutat sa har jag inga ursakter kvar.. :)
    Mia

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt Mia! Då har väl du mött målet den här veckan - och det är bara torsdag! :D Självklart är det ju okej att träna mer, om man vill... ;)

    SvaraRadera