söndag 12 juni 2011

Det enda positiva med att vara förkyld är...

... hur himla bra man mår när man börjar må bättre! :)
Jag tänkte ändå ta det relativt lugnt och träna här hemma idag, med hopprep och styrketräning - men efter att ha letat efter ett hopprep i 40 minuter (jag ska ha två någonstans...) så gav jag upp och stack iväg och åkte rollerblades istället.  Det blev samma runda som Danny och jag sprang förra veckan, på 11.8 km.  Även om jag åker rollerblades relativt mycket så brukar jag aldrig åka själv, utan en barnvagn framför mig...  Visst är det betydligt jobbigare att åka med en joggingvagn, men det är också betydligt stadigare att få hålla i något!  Haha, lite vingligt blev det i början - men det ordnade till sig ganska snabbt. :)

Väl hemma körde jag situps med boll och armhävningar med fötterna vilandes på bollen - samt en låååång stretching stund med både klassiska stretchingövningar och min kära "foam roll".

Dag två av styrka och kondition avslutad såhär lite i sista minuten av andra utmaningsveckan.  Vi får se om jag kan hitta mina hopprep inför morgondagen... jag kan se dem framför mig knutna som ett koppel runt något gosedjur... ;)

Hur har det gått för er under veckan? I morgon är det sista chansen - woohooo!!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar