fredag 10 juni 2011

Hoppa för hjärthälsa

Skrutt, skrutt, skruttig dag...  Blötsnuva, ont i kroppen och allmänt eländig.  Eftermiddagen har jag mest spenderat i sängen eller på soffan, sovandes till och från - jag vet... inte så kul att läsa!  Och inte får det mig att må bättre av att skriva om det - så nu byter vi ton!!!

I morse var jag med på Skylers skola då de hoppade hopprep för hjärtsjuka.  Det hade en fundraiser för The American Heart Association och barnen uppmuntrades att klä sig i rött och hoppa hopprep i 30 minuter.  Vi har pratat lite här hemma om vad det innebär att delta i en sådan fundraiser.  Självklart ligger detta mig varmt om hjärtat då min syster var hjärtsjuk och Skyler gjorde detta i hennes ära.  Jag tycker det är fint att barnen får lära sig så unga att de faktiskt kan hjälpa på ett eller annat sätt.
Min lilla pruttunge till höger och hennes bästis :)

Skolgården med hundratals hoppande elever
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar