fredag 24 juni 2011

Från lyxhustru till toalettmarathon...

Igår var sista dagen då jag fick känna mig som en lyxhustru och få min 5:e och sista akupunkturbehandling och ansiktsmassage.  Som jag berättat förrut så är det min väninna som håller på att utveckla ett ansiktsvitaliseringsprogram och hon har fått öva på mig och ett par andra väninnor i 5 veckor.  Jag tog ett före och efter kort av behandlingen igår, så att ni ska få se...

Före
Efter
Den största förändringen tycker jag har varit omedelbart efter behandlingen.  Ansiktet känns avslappnat och hyn klar och glansig.  Eftersom både akupunktur och massage stimulerar blodcirkulationen och kollagenproduktionen så verkar det vara ett betydligt humanare sätt att fräscha upp hyn än många andra varianter på marknaden... ;)

Idag, å andra sidan har jag gått med ett konstant veck mellan ögonbrynen - så jag har nog förstört allt som min väninna hade åstadkommit de senaste 5 veckorna...  Det har varit molnigt hela dagen och jag vet inte om man kan skylla på vädret, men jag har tillåtit barnen att gå mig fullständigt på nerverna!!!  Jag vet... tillåtit!  För jag vet att det är ett VAL - men jag har bara inte kunnat hjälpa det idag!  När vi väl tog oss ut ur huset trodde jag att det skulle bli bättre... En liten härlig lunch... leka lite på stranden...  Ja, just det!  Danny stannade hemma för att fixa lite med huset, så jag hade våra tre tillsammans med min kusin och hennes familj.  Innan vi ens hade beställt lunch måste Oliver gå på toa... och Porter också, såklart!  Ollie hade redan kissat i en buske på vägen ner till downtown, så jag försökte tvinga honom att vänta - men då sitter han bara och säger... "nu kommer det - titta mamma, då kissar jag i byxan..."  När han nu är så himla duktig att vara utan blöja (han är ju inte 3 än) så måste jag ju gå med honom... och Porter också, såklart!  Halvvägs genom lunchen säger Oliver att han måste gå och bajsa... och Porter också, såklart! ;) Nu tror jag ju att de skämtar - men vem vill riskera det?  Vi fick sticka iväg igen - alla tre...

Nere vid stranden kunde jag äntligen slappna av lite!  Det är så skönt när barnen bara får vara och pilla på som de vill.  Oliver var lite kall och ville att jag skulle gräva ner honom i sanden.  Så där sitter vi... i den varma sanden... han ligger ner med ett leende på läpparna medan jag täcker hans kropp med sand... lugn... frid... BAM!!! och jag får en jäkla volleyboll i sidan av huvudet - och hårt var det också!!!  Haha, det slog mig just nu att Porter fick en bok från sin doktor, på sin 5-årskontroll i morse, som heter "Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day"  Ja, tydligen finns det fler som kan ha såna dagar... jag tror det får bli min kvällsläsning ikväll. ;)

Kram!

1 kommentar:

  1. Hej pa dig! Jag tyckte det syntes stor skillnad pa fore och efter, inga pasar under ogonen och hyn ser jattebra ut! Jag saknade ocksa midsommar nagot fruktansvart i ar. Tills nasta ar ska jag och barnen hem till midsommar har jag bestamt :) Kram!

    SvaraRadera