söndag 19 juni 2011

Blossom Magazine

Min kusin Petra hade med sig ett helt gäng av träningstidningen Blossom till mig.  Den är så himla bra!!!  För er som bor i Sverige rekommenderar jag starkt att kolla in den tidningen.  Den är fylld av hälsosamma val och träningstips i massor av olika former.  De som skriver för tidningen och Blossom själv verkar verkligen ha sunda åsikter vad det gäller ett hälsosamt liv.  Mycket av vad jag håller med om - man måste äta riktigt för att kunna träna riktigt.  Lightprodukter är värdelösa (för majoriteten av människor).  Variera träningen och prova på olika annorlunda träningsformer.  Eftersom jag själv alltid söker tips på nyttiga maträtter så kan jag också rekommendera tidningens receptblogg.  TRYCK HÄR! för att komma till den.

Själv lyckades jag efter mycket om och men ta mig iväg på en rollerblade-tur.  Jag hade snörat på mig skridskorna då jag upptäckte att mina hjul var så utslitna att jag inte kunde åka på dem något mer.  De höll bokstavligen på att ramla sönder!  Danny bytte ut mina hjul med dem från hans skates - herregud vad lätt det gick!  Nu inser jag ju hur mycket jag har kämpat med mina - jag har t.o.m. fått trycka ifrån i nedförsbackarna! : /
Jaja, jag tog med mig Oliver i joggingvagnen så att han kunde sova middag.  Jag åkte ner till stranden i rätt så kraftig motvind och körde sedan norrut till dogbeach med ännu kraftigare motvind - tack och lov att jag hade nya hjul!  Det är både frustrerande och skönt att köra mot vinden - jag blir taggad att klara av det...  Det var tuff träning - men det var bra, för när jag sedan vände runt så behövde jag i stort sätt inte göra någonting!  Vinden tog tag i joggingvagnen framför mig och vi swishade fram längs stranden som ingenting.  Bilden till höger visar hur många kalorier man förbränner beroende på hur fort man åker roller blades.  Fast i mitt fall var det nog tvärt om idag.  Jag brände säkert dubbelt så mycket när jag åkte sakta i motvind än när jag flög fram som ett litet löv i vinden på vägen hem...  Jag var nog ute i drygt 40 minuter och körde sedan situps och armhävningar med boll när jag kom hem.  Styrkan är därmed avklarad för den här veckan medan jag har en dag kvar av kondition.

I morgon är det farsdag här.  Jag ska skynda mig att sova nu så får vi se om jag hinner upp för att ge Danny kaffe på säng - han har planerat att sticka ut och cykla tidigt i morgon bitti...  Det är nog nästan tur att han inte direkt gillar att fika i sängen! ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar