torsdag 9 juni 2011

Snuvig...

Jag har blivit förkyld! :(
Jag kan inte komma ihåg när jag var sjuk sist... eller någon annan i familjen heller, för den delen.  Det var så mycket hostande och snörvlande runt omkring oss under hela hösten och vintern, utan att någon av oss behövde ta några sjukdagar från skola, jobb eller... ja, inte för att jag skulle ha fått någon ledig dag, men...

Nu helt plötsligt, när värmen har börjat återvända och alla runt omkring mig är friska och glada så börjar jag få tryck i bihålorna och känner mig allmänt hängig.  Jag har varit och köpt super-antiförkylnings-brustabletter och nu druckit honungsvatten med ingefära.  Jag vill ha snabba resultat och tänker TVINGA denna snuvan ur kroppen!!!

Kram och Godnatt, nu tänker jag sova bort allt...

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Det är snuvigt och hostigt här med. Och killarna har ögoninflammation. men jag tar 1000 förkylningar bara jag slipper en endaste magsjuka! är det mkt magsjukor i USA?

    SvaraRadera
  2. Tack... och jag håller med dig - magsjuka är betydligt värre! Det var mycket magsjuka här också i vintras, men (ta i trä) vi lyckades undvika allt!
    Kram!

    SvaraRadera