tisdag 14 juni 2011

Jag gav upp...

...mitt letande och köpte till slut ett nytt hopprep!  Ett med vikter i handtagen... och "underlättad snurr"! :D  Tredje veckan av träningsutmaningen har börjat och eftersom det är 4 dagars kondition och 3 dagars styrka den här veckan tyckte jag det var lika bra att börja så fort som möjligt.


Jag har Maria, Jenny, Mikaela och Mia (?) som kör med mig vad jag vet... Men med ett genomsnitt på 175 - 200 läsare per dag de senaste veckorna så hoppas jag att det är fler som tränar med oss!  Kände mig idag lite som ett fån som håller på och tränar och försöker peppa och undrar om någon över huvudtaget tränar med mig...



 - men så fick jag ett meddelande från Jenny som försäkrade mig om att hon är med i utmaningen - och då känns allt mycket roligare igen!  Kommentarer, frågor, resultat är alla välkomna och uppskattas verkligen! :)

Jag time:ade min kondition med musik, så jag vet inte precis hur länge jag höll på - men det var garanterat över 20 minuter.  Jag växlade mellan hopprep under 2 låtar och rockring för 1 låt; hopprep 2 låtar, rockring 1 låt och slutligen hopprep 1 låt och rockring 1 låt.

Styrkan blev triceps dips med stol - 3x10 repetitioner

Växlat med rumpa- / armhävningkombo.  3 benlyft, 1 armhävning - byt ben... - 3x8 repetitioner.


Det här är mittenveckan - efter den här är utmaningen på sin slutfas!  Kom igen - vi kan göra det! :)

Kram!

11 kommentarer:

  1. Åh gumman vad lätt det går. Känns redan mycket lättare runt midjan.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jo jag ar med fast jag gor mest mitt vanliga 24 hour fitness klasser . vad blev det bu forra veckan. Tisdag gjorde jag Camp 24, Torsdag sa vagrade mitt barn att vara med pa kids club sa jag fick hamta tillbaka honom sa det raknas inte :(.. Fredag gjorde jag Turbo Kick klass och i Sondags Body combat. Vet inte om det blev tillrackligt .. kanske med lite minus poang.
    Mia

    SvaraRadera
  3. Här har det kommit lite ivägen.. men jag tänker köra igång så snart jag bara kan!

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Jag är en av de 200 som läser och tränar.... sorry;).
    Jag kör yoga meltdown som styrka och power walk med stavar kombinerat med löpaträning i arrangerad form. Ska springa ett lopp den 7 juli:).
    Fortsätt peppa....!!
    /M

    SvaraRadera
  5. Förtydliga gärna rump/armkombon, fattar inte... 3 på ett ben + armhävning och det åtta gånger eller 3 på varje ben + armhävning åtta gånger??

    SvaraRadera
  6. Oj sorry!
    Höger benlyft 3 gånger - kör 1 armhävning. Vänster benlyft 3 gånger - 1 armhävning. Totalt åtta gånger. :)

    SvaraRadera
  7. Tack kära ni - vad glad jag blir att se att det är fler som är med!!!
    Till Mia och alla ni andra så vill jag bara säga att jag tror inte på minuspoäng... Träning ska vara kul, kännas bra, ge energi - och vad du än gör för att röra på dig så är det ju bättre än att sitta still. :) So what, om man missar en dag för att barnet inte vill vara i kidsclub (-jag vet precis hur det är...) eller om du p.g.a. sjukdom eller annat inte kan nå ditt veckomål. Det viktigaste är att man inte ger upp - bara för att man missar en dag betyder det inte att allt är bortkastat. Träning ska vara för livet och en 5-veckors träningsutmaning kan hjälpa en att komma igång, men det gäller att hitta ett schema som funkar för dig vecka ut och vecka in. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag ar ocksa fortfarande med :) Hittills denna veckan har jag gjort 45 min styrka och 45 min kondition (power walking raknas val?) Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag vet - det är dig, Maria som jag skriver om!!! Du gör det verkligen så bra! Klart att power walking räknas! :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag är också fortfarande med!! ;-) Har varit borta på jobb, så då blir det ingen datortid. kan lova att du skulle få dej ett gott skratt om du skulle se när jag gör DINA övningar på pilatesbollen....ha ha ha. men det är skoj! Nu blir det gymet! Massor av kramar Camilla.
    Saknar dej.

    SvaraRadera