måndag 20 juni 2011

Snygg rumpa i för tighta Levis...

Startade dagen med att fira Danny på amerikanska farsdagen.  Barnen hade gjort fina kort på skolan åt honom och jag försökte få in honom i ett par skinny jeans.  Jättesnygga Levi's 511 - men det var det tydligen bara vi europeer som tyckte, för Danny var inte alls förtjust i dem...  Han tyckte modellen var snygg, fast de var alldeles för tighta för honom - han som har en sån fin rumpa måste ju visa av den! :)  Haha, jag försökte ju i alla fall!

Petra hade varit ute och sprungit på morgonen medan jag och Skyler fortfarande sov.  Svenskarna är fortfarande de första som stiger upp på morgnarna... :)  Och när jag satt och åt frukost körde hon styrka med kettlebells, gummiband och stora bollen.  Jag måste dela med mig av ett kort på henne för det är så härligt att se hur barnen kopierade varje övning som hon gjorde.  Jag har sagt det förrut, men det är faktiskt kul att träna med barnen ibland.  De vill så gärna vara med - och snacka om att vara en bra förebild för barnen!

På väg mot shopping...
Efter några timmars shopping med 5 barn var det riktigt skönt att få komma ut och springa min sista konditionsrunda för veckan.  Det blev 5.2 km idag, vilket räckte gott och väl för att ladda om batterierna och ge mig energi.  Ingen styrka idag, men som alltid när jag har sprungit tog jag mig tid att stretcha ut höftböjarna, fram- och baksida lår och sätesmusklerna.  Tredje veckan är färdig!!! :D

Kvällen tillbringades downtown med Hawaiiansk mat.  Ostron, kronärtskockssoppa, guldmakrill och S'mores glass i martiniglas till efterrätt - Mums!  Det lättar i magen att få promenera hem efter såna middagar.  Uppmuntrar även er att ta en promenad efter middagen - det kan hjälpa med matsmältningen, sänka blodsocker halten och ännu en gång vara en positiv modell för barnen i familjen!
Härlig dag... härlig kväll - nu är jag färdig!

I morgon börjar 4:e veckan av träningsutmaningen - Wow!!!  Denna vecka är det 3 dagars kondition som gäller - men nu är det minst 30 minuter istället för 20.  Och om du normalt springer 45 minuter - prova att pusha dig lite extra också.  Vi har även en extra dag av styrka den här veckan (4st).  Normalt tycker jag bäst om att köra styrka efter konditionen, men detta är för att uppmana till - och visa hur enkelt det kan vara att köra lite armhävningar, situps och squats etc. innan middagen eller före sängdags...  Det ska inte kunna finnas några ursäkter!  Tack till er alla som är med på träningsutmaningen.  Det gläder mig och inspirerar mig till att träna själv! :D  Nu kör vi!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Oh, vad duktiga ni är. Mormor blir riktigt stolt.
    Det är så roligt att se att sysslingarna har så kul tillsammans. Men snälla Erika, låt Danny köpa sina egna jeans. Han har så bra smak själv tycker Svärmor.

    SvaraRadera
  2. Puh, klarade förra veckan precis. Höll på att gå åt skogen då jag började känna mig förkyld i mitten av veckan och det dessutom var heldagsregn i söndags men till slut avtog det så jag kom ut på en springtur! Blev ingen förkylning heller!

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat Jenny! Ja, fyra konditionstillfällen på en vecka var lite mycket för mig också - och då var jag frisk hela veckan. :) Men den här utmaningen handlar ju lite om att pusha sig själv också för att sedan hitta ett bra schema som funkar för oss själva i fortsättningen. För mig är det nog 3ggr per vecka plus vardagsmotion som bara händer... promenader, cykelturer med barnen etc. :)
    Nu blir det lite lättare igen den här veckan (fast 4 ggr styrka).
    Kram!

    SvaraRadera