onsdag 30 mars 2011

Linda Carlgren 3-29-2011

Wow...  Har precis fått reda på att Linda Carlgren gick bort idag.

Hon är den otroligt starka kvinnan/mamman/frun som dagligen har låtit hundratals svenskar följa hennes liv, som mamma till 4 fina pojkar och hennes kamp mot cancer... (http://lindaskriver.blogspot.com/)

Jag skrev en gång tidigare att jag hoppas hon inser vilken otrolig förebild hon är för sina barn - och är det inte det som är det viktigaste när allt kommer omkring?  Att man på något positivt sätt har påverkat andra.  Det är ju i andras minnen man på så sätt kan leva vidare...  Mitt hjärta gör ont för Lindas pojkar och man, men med hennes styrka inom sig så vet jag att de kommer att bli okej.

Såna här händelser får mig så klart att tänka till vad jag själv vill ha ut av livet.  Det följande är några saker som spontant poppade upp:   Lev livet till fullo - vi får bara en chans i detta livet.  Vänta inte på "en vacker dag", utan bestäm dig istället för vad du vill ha ut av dagen och försök till din förmåga att skapa den.  Ta hand om varandra - prata, visa och uttryck era känslor - välj att leva livet på ett sätt som du kan vara stolt över - ta risker!
Kram!

1 kommentar:

  1. Uscha ja, fy tusen för denna hemska cancer...:-( Nu har hon det bra där hon är och jag hoppas ocå att hon förstått vilken fantastisk förebild hon har varit under sin kamp!
    Ta vara på livewt och fånga dagen!
    Kramar K

    SvaraRadera