fredag 11 mars 2011

Vår Mini Vintersemester till Park City, Utah

Downtown Park City
Nu har vi kommit hem från vår lilla minisemester i Park City, Utah.  Vi har haft 4 underbara dagar med skidåkning och lek i snön.  Vi höll oss till skidområdet "The Canyons", som har jättebra backar för barnen och okej för mer avanserade.  Det är ca 8 år sedan vi var där och åkte skidor sist och tyvärr måste jag nog säga att mina minnen av skidåkningen där var bättre än i verkligheten...  De backar som vi åkte mest i förra gången vi var där var nu omgjorda till en snowboardpark och det kändes som om vi spenderade mest tid på transportsträckor mellan de olika backarna sökandes efter något som skulle passa oss bättre...  Nu var det i och för sig rätt så mycket folk och det låg tjockt med kramsnö i backarna som snabbt blev uppkörd och pucklig...

Nu har jag kanske blivit lite bortskämd med våra resor till Mammoth Mountain. Vi har spenderat mycket tid där och vet precis vilka backar vi föredrar.


Det var i vilket fall härligt att sticka iväg sådär halvt oplanerat med familjen.  Dannys och mina resor brukade alltid vara spontana, sista minuten resor - bara för att vi "kände för det".  Man kan inte hjälpa att sånt ändras med tre barn i följe. ;)
Mina Änglar!!!


Vi hade Oliver i barnpassningen på Canyons Resort både tisdag och onsdag och i onsdags fick Skyler och Porter en heldag med skidlektioner så att jag och Danny kunde sticka iväg lite för oss själva.  Barnpassningen var toppen!  De sa, när vi checkade in Ollie, att de skulle ut och leka lite i snön - så vi tänkte väl att de skulle ut och leka i en snöhög bakom hotellet.  Jag och Danny tog gondolen upp på fjället tillsammans med S och Ps och deras skidlärare...  och en liten stund senare kommer en massa tvååringar utrultandes ur gondolen - påbyltade som en flock pingviner!!!  Hahaha, det var så himla gulligt!  Vi stod där och smygtittade på dem när de lekte i snön och hade kul.  Oliver hade mycket att berätta om vid slutet av dagen... ;)
Ollie kastar sig utför en snödriva...
Porter och Skylers skidklass! :)

Igår lekte vi i en snöpark istället för att åka skidor.  Barnen tyckte det var jättekul att åka däck.  Vi tröttade ut dem totalt.  När det var dags att flyga hem sov de hela resan...
Snöparken med miniskotrar och snow-tube banor
En bortskämd generation som inte ens behöver dra sina åkdon
uppför backen...  Det är bara att ta rullmattan... ;p

Enda kortet fotograf Erika kom med på...  Utmattad på John Wayne Airport...

Kram!

2 kommentarer:

  1. Oho, minns sportloven i Funäsdalen med alla mina tre änglar, vilket jag idag minns som silverband i minneslådan. Value these memories alot, speially when you get older. Lol aunt Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft en härlig semester! Här gör vi allt för att slippa snön nu, den vägrar att ge med sig här i Stockholmsområdet.

    Får väl gå ut och slå lite varmvatten över, så det smälter :)

    Trevlig helg!

    /karin

    SvaraRadera