torsdag 31 mars 2011

Näringsrikt vatten!

Är det något jag är dålig på så är det att dricka nog med vatten under dagen...  Jag dricker hur mycket tea som helst, vilket ju inte gör det bättre eftersom det är urindrivande.  Ibland har jag perioder då jag ofta får okulär migrän - dvs. svarta fält framför ögonen följt av tryck och lätt huvudvärk.  Jag skulle gissa att det är ett samband mellan detta och mild vätskebrist.

Nu har jag i alla fall fått ett recept på ett jättegott, näringsrikt vatten från min väninna, Jennie som enligt henne ska hjälpa att driva ut slaggprodukter ur kroppen och som jag hoppas kommer att motivera mig att dricka mer. :)

1 gurka (skivad)
1 tsk riven ingefära
12 myntablad
2 l vatten

Låt dra över en natt.

Det smakar verkligen jättefräscht!  Och med både myntans och ingefärans anti-illamående egenskaper skulle jag gissa att detta är ett perfekt vatten för gravida.  Om inte annat så har jag fått reda på att gurkor innehåller C-, A-vitamin och folsyra plus en massa andra mineraler (!) Who knew?  Jag tror jag måste ta med det här receptet i min graviditets-träningsbok! :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar