onsdag 2 mars 2011

...om killarna på datashoppen tror att jag ser ut sådär fortfarande så är ju jag bara nöjd!

Idag är det min Mammas födelsedag - Hurra, hurra, hurra för dig min ÄLSKADE Mamma!!!!!

Vi började dagen med att sjunga och Skypa med Mamma.  Eller det är inte riktigt sant, för jag började dagen vid 5 med att plugga och memorera muskelnamn...  Det är inte det lättaste att lära sig med en trött, mosig hjärna...  Danny brukar göra narr av mig för att jag är en sådan mamma som alltid går omkring med pappersnäsdukar i fickorna - nu går jag omkring med mina små lappar med muskelritningar istället...  Om jag går omkring med de här lapparna länge nog kanske jag lär mig namnen genom osmosis... att det liksom bara sugs in i mitt medvetande...

Så när barnen vaknade fick de alltså sjunga för mormor både på engelska och svenska, så klart!

Sedan har jag haft mina "egentimmar" då S och P är på skolan och O är hos min väninna.  Stack iväg och lämnade in ett nytt externt minne till datashoppen som försöker att hitta alla mina bilder som jag trodde att jag raderat...  En kille därifrån ringde igår och sa att de har kunnat fått tag på de flesta bilderna - vet inte vad det innebär... om det är några som fattas, eller om det är så de säger ifall något annat händer fram till när jag får tillbaks dem...  Det är alla bilder från våra bröllop och barnens födslar och resor och... ja, allt som varit viktigt nog för mig att spara på ett externt minne...  Och bara ETT kort som var lite risqué - men om det kortet är borta så bjuder jag på det.  Jag var 30 år, utan barn och njöt av semestern på Hawaii... och om killarna på datashoppen tror att jag ser ut sådär fortfarande så är ju jag bara nöjd! :D Haha!

Det blev gymmet idag också.  Jag körde 5km på en elliptisk maskin - vet ej vad de heter på svenska, men här heter de så p.g.a. den ovala banan som benen går i när man rör sig.  Jag blev inte direkt trött av detta, men försöker att tänka på att stärka musklerna runt knät iställer för att köra tills man är helt slut... ett svårt koncept för mig...  Körde istället mer med armarna och magen.  Jag gjorde hela sit-ups idag, på en sån bänk där fötterna hålls fast.  Jag brukar ju mest göra crunches på en boll, men tänkte att jag bör variera lite - det tog riktigt bra.  Sedan körde jag biceps, triceps och axlar med hantlar, samt rygglyft över en boll för att stärka vekryggen - och så lite stretching på det.

Nu har lilleman kommit hem, så nu ska jag bry mig om honom lite!
Kram!

1 kommentar:

  1. elliptisk maskin = Har det helt naturligt svenska namnet crosstrainer... :)

    SvaraRadera