onsdag 30 mars 2011

Resa "hem"...

Läste nyligen i en veckotidning att om du har chansen att boka en sista minuten resa eller en resa två månader från nu, så får du mer ut av att boka den sistnämnda - för tydligen så är ditt planerande och din förväntan inför resan en stor del av hela upplevelsen!

Jag förstår vad de menar, men jag vet inte riktigt om jag håller med.  Personligen tycker jag att det är mer spännande att vara spontan!  Ta igår, till exempel... när jag fick chansen att följa med till L.A. på Lady Gagas konsert.  En stor del av min upprymdhet var känslan av att "bara ha smitit ifrån" - kanske i och för sig har att göra med mitt dagliga ansvarstagande... ; /  Min andra tanke vara att om jag inte hade varit så imponerad av showen, så hade inte det spelat sån stor roll när jag bara åkte iväg sådär i sista minuten.  Om man väntar för länge på något så kanske förväntningarna blir för höga och det finns en risk att man blir besviken...

Å andra sidan så börjar jag se fler och fler statusrader på Facebook som säger "Sverigebiljetterna är bokade för i sommar" - och för en annan som inte vet säkert om vi kommer att ta oss till Sverige i sommar så blir det som en klump i magen...  För med något som en resa "hem", där man vet varenda syn och doft och känsla som väntar en så är dagarna, veckorna, månaderna innan bara en enda stor nedräkning till den STORA dagen - och det är såååå värt det! :)
Kram!

3 kommentarer:

  1. helt plötsligt känns ens egna avstånd inte så långa... har ju bara 76 mil hem till Östersund. jag vet precis vad du menar med syn, doft och känslan av att vara 'hemma'! fast jag tycker också att det kan bli stressiga dagar, med alla man vill träffa och allt man vill göra.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med, Mikaela. Fast jag brukade stressa runt mycket mer förr. Nu vet ju mina vänner att jag är där med mina tre barn - och om vi ska träffas så brukar det vara lättare för dem att ta sig till mig än tvärt om. Nu har det ju hjälpt att min mamma har ett kafé på gården. Vi får väl se hur det blir i framtiden när hon nu håller på att sälja det...

    SvaraRadera
  3. då får ni göra knytkalas och picknick istället =)

    SvaraRadera