måndag 28 mars 2011

Träningsvärk!

Ojojoj, vad jag har träningsvärk idag!

Satt och mös på soffan igår förmiddag, fullt nöjd med att inte göra någonting... när Danny kommer in helt sportig och påklädd och redo för gymmet, undrandes vilka av barnen som ville hänga på!  Usch, då känner jag mig ju nästan TVINGAD att följa med, jag också... inte av Danny, men tvingad av mig själv!  För jag vet ju hur skönt det är efteråt.

Bild lånad av www.elev8.com
När vi väl kom till gymmet hade vi inte ens en timme på oss innan barnpassningen stängde - jag tror det var det som gjorde att jag körde så himla hårt - eller så var det för jag hade precis pratat med min mamma som hade varit ute och kört höga knälyft och sprintat i djupsnön!!!  Jag har sagt det förrut - låt er inspireras av andra!  Det blev 20 minuter på Cross Trainern (som jag nu har lärt mig att det heter på svenska ;) )  Sedan körde jag triceps och skuldror med maskin; biceps och bröst med maskin; jag växlade sedan mellan "lat pulldown" (latsdrag?), mage på bollen och omvänd fällkniv på boll.  Jag får lägga in en video på den någon gång - när jag inte har sån träningsvärk!!! ;p  Avslutade med rygglyft över bollen och lite mer situps.

Ibland kan det vara bra att begränsa tiden på gymmet.  Man blir tvungen att köra en muskelgrupp medan man vilar den andra för att undvika dötid emellan.  På så sätt får man också igång pulsen lite mer även när man "bara" styrketränar - och bränner därmed fler kalorier! :)

Nu blir det dags att bränna kalorier på hushållsarbete istället - fram med skrubbhandskarna! :)

Kram!

1 kommentar:

  1. Härligt jobbat! O visst är det skönt med träningsvärk;-)
    Kram K

    SvaraRadera