söndag 27 mars 2011

Varm och go nudelmage...

Jippiiiiii!!!  Har varit på gymmet och tog mig äntligen en tur på löparbandet - och jag hade inte den minsta känning av mitt knä!!!  Jag sprang inte så långt, 2.2 miles blev det (3.5 km) men jag är bara så glad. :)  Körde sedan 20 minuter intervallträning på cykeln innan det var dags att hämta upp barnen i barnpassningen.  Får se om jag kan motivera mig själv att köra lite styrka och stretching här hemma om en stund...

Efter gymmet blev det parken med barnen och hunden.  Vi hade jättekul med skateboarding och baseball á la Benninghoff-barnen.  Allt var toppen tills Porter klev i en hundbajs!  Fy fasen - jag blir så himla leds på folk som inte plockar upp efter sina hundar!  Inte nog med det... när jag står och pillar ur Porters sko med en pinne så ser vi vår kära, äckliga hund som ligger och rullar sig i gräset i överblivet bajs!!! Aaaarrrggghhh - det blev till att åka hem med nedrullade fönster och gnällandes barn... "det luktar bajs... det luktar bajs!"
Beef Pho Soup - Mums! :)

Ja ja, medan jag hade Zoe i badkaret så stack Danny iväg och köpte Vietnamesiskt till lunch - Mums!  Så nu sitter jag bara och myser med magen varm och go och full av nudelsoppa med kött och groddar och härliga smaker av chili, soya, lime och färska örter...  Ahhhh...

Kram!

1 kommentar: