onsdag 18 maj 2011

3 vuxna, 5 barn och en Toyota Corolla som transportmedel...

Sitter på soffan - utslagen...  Jag visste att den här dagen skulle bli lite hektisk, men att den skulle bli fylld med så mycket spänning hade jag inte kunnat räkna ut!

Startade av morgonen med pojkarna till Svenska Skolan efter att jag släppt av Skyler på sin skola.  Vi hade planerat en "strand dag" ute på gräsmattan vid skolan, men som tippat så regnade det och våra badbassänger fick bytas ut till fallskärmar och bollar inomhus istället.  Efter att barnen fick ta för sig i glassbaren och blivit underhållna av oss lärare så skyndade jag och pojkarna oss iväg för att hämta upp Mamma från flygplatsen.  Det var så underbart att se henne igen!  Jag kan inte fatta att det är nästan ett år sedan vi sågs!

Ca 45 minuter senare var vi hemma igen, slängde i oss en banan, bytte kläder och dags att sticka iväg och hämta Skyler från skolan.  Min lilla skruttfia var så gullig när hon kom springandes in i en stor öppen mormorfamn!  När vi hämtat upp Skyler åkte vi 35 minuter söderut för att hämta upp våra vänners dotter från skolan.  De jobbar båda borta den här veckan och vi har lovat att ta hand om deras barn i 4 dagar.  På väg för att hämta upp deras son från sitt dagis så började något varningsljud att plinga i bilen.  Lite senare tändes varningslampan för batteriet och GPS:en slog på och av och gjorde en massa konstiga ljud...  Vi lyckades ta oss in på en bensinmack och sedan dog bilen...  Jag ringde Danny som började åka för att möta oss och också AAA som är som en vägassistans-försäkring, där de kommer ut med en truck och hjälper till med vad det nu är som är fel med bilen.  Tydligen var det något generatorfel - en "alternator" som behövdes bytas ut - och bilen behövdes bärgas!  Okej... ut med alla tre barnen och bilstolar och väskor.  Iväg och köpte något att tugga på till de hungriga barnen medan vi väntade på bärgningsbilen.  Barnen satt och hade picknick på en gräsplätt vid macken och tyckte allt var jättespännande!  När Danny och Oliver väl kom dit hade jag 15 minuter på mig att hämta pojken innan dagiset stängde.  Då vi kom tillbaks till macken kunde jag inte annat än skratta... här stod vi - 3 vuxna, 5 barn, bilstolar, väskor och en liten Toyota Corolla som enda transportmedlet hem... Hahaha!

Lyckligtvis hade Danny fått tag på vår granne som inte bara kom och hjälpte oss hem, men också har en kompis som är mekaniker och lovade att fixa vår bil.  Jag körde före och visade bärgningsbilen vägen till vårt hus och skyndade mig in för att i alla fall få ETT litet bildbevis på vår händelserika dag! ;)  Efter detta blev det lite panikartat pizza från frysen och stressig nattning av 5 barn...

Jag som hade sett fram emot att få komma hem idag och gå tillbaka till att känna mig som en 14-åring och bara bli omhändertagen av min Mamma... jaja, jag har ju tre veckor på mig!!!
Kram!

1 kommentar:

  1. Åh herregud vilken dag! Vem som helst hade brutit ihop - starkt jobbat av er. Härlig med mamma på besök, åh så jag unnar dig det! Kan hon inte stanna längre? Göm returbiljetten.
    Jag har försökt övertala mina älskade grannar här i Lund som driver en restaurang att köpa Monikas hus och bageri/cafe mm. lite lite sug verkar där finnas men tyvärr blir det nog inte så. Själv hade jag gärna varit på visningen av morbrors hus i söndags - skulle kunna passa oss men blir lite dyrt för mig o tjejen. Vi är nog på väg upp i höst =) ÄNTLIGEN.
    Ha nu en underbar tid och hälsa Monika. KRAM

    SvaraRadera