söndag 22 maj 2011

Var var du dagen då jorden skulle gå under???

... själv var jag ute och åkte rollerblades med den finaste lille Oliver sovandes i vagnen framför mig då vid 15-tiden, när enligt vissa medier, jordens undergång skulle börja ta plats.  Jag stannade till vid strandkanten och stod och njöt av solen, värmen, doften av havet, surfarna i vågorna och barnfamiljerna lekandes på stranden.  Jag har egentligen inte gått och tänkt på denna domedagen förrut - det var aldrig något jag trodde på eller oroade mig för.  Men det slog mig när jag stod där och tog in allt att - tänk om det är sant!  Och om det nu är så... levde jag min sista dag till fullo?

Nu vet vi ju alla att jorden är intakt och om man vill kan man välja att göra narr av dessa förutspådda visioner.  Eller så kan man välja att använda dem som en liten tankeställare.  Ingen av oss kan förutspå vår sista dag, men vi kan alla se till att göra den mer meningsfull!  Det handlar om att leva, fullt ut, varje dag!  Njut av vad ni har och dröm om och sträva efter vad ni önskar.  Stanna upp ibland och ta in allt runt omkring er - se världen genom ett barns ögon...

Ta hand om och var öppen mot varandra.  Tillåt dig själv att glädjas med andra och uppmuntra någon som du spontant tycker behöver det!  Och viktigast av allt... var ärlig mot dig själv och skapa det liv som du önskar!

Kram!

1 kommentar:

  1. fin låt, kloka ord!
    jag försöker verkligen ta vara på livets alla stunder och leva n u . man vet aldrig hur länge man har kvar, eller när det tar slut. oftast får man sig en tankeställare när ngt tråkigt händer (ser tyvärr en del i mitt jobb och även om de glada stunderna är betydligt fler, så är det dom ledsna som känns.) och man värdesätter allt man har mer - för en stund... man behöver påminna sig själv varje dag om att vara tacksam och nöjd över det man har! livet, kärleken och nuet!
    kram

    SvaraRadera