onsdag 4 maj 2011

Bröllopsdag!!!

Den här fina målningen har min
mammas väninna, Rita gjort.  Den är
limmad runt en plåtburk för flaskor.
Idag, den 3:e maj har jag och Danny varit gifta i 12 år!!!

Haha, jag kan inte fatta att det är T-O-L-V år sedan han och jag gick in på Santa Ana Court House i våra jeans och tänkte göra en vigselansökan för att påbörja processen för att jag skulle kunna stanna i USA.  Kvinnan frågade oss när och var vi hade tänkt att gifta oss?  Ja, det vet vi inte... om några månader kanske - antingen i Kalifornien eller kanske Virginia...  Hon svarade att om vi gjorde en vigselansökan i Kalifornien, så måste vi gifta oss i Kalifornien inom 90 dagar (tror jag att det var...)  Jaha, svarade vi... vi får väl gifta oss idag då!

Vi fick följa med damen in i ett litet bås av uppspikade plywoodskivor i ena hörnet av hennes kontor.  På dörren hängde en jättepatetisk utskrift av två duvor i ett hjärta...  Hahaha - inga ringar... jeans och hästsvans... och när vi kom ut ur Court House:t så var vi gifta!!!

Både jag och Danny var egentligen rätt så nöjda med att gifta oss sådär, men vi bestämde oss ändå för att ha ett till bröllop i Virginia i augusti samma år och ännu ett bröllop i Sverige sommaren därpå.  Vi behövde inte direkt planera någonting utan dök mest upp för att fira med familj och vänner!  Helt perfekt i mina ögon, då jag aldrig har gått och drömt om eller önskat något speciellt för mitt bröllop. :)

Ett av mina favoritminnen är då Dannys pappa håller tal på vårt bröllop i Virginia och han berättar att Danny alltid har gått sin egen väg vilket stundoms har oroat föräldrarna och att hans mamma en gång i frustration hade uttryckt att "it wouldn't surprise me if that boy got married without even telling us..."  Hahaha, jaa - och tänk så rätt hon fick... ;s

Hurra för oss!  Kram!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS! Vilken underbar bild på er och så bra det gick med ett spontangifte sådär. 3 underbara barn och ni verkar ha det toppen.
    Grattis till nästa tolv år =) och fortsätt ta hand om varandra så bra som ni hittills verkar gjort. KRAM
    <3

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen! inte dåligt att ha tre olika dagar att fira på! ;)

    SvaraRadera