lördag 21 maj 2011

Andranamns-namnsdag! ;)

Chokladmuffins med barnen
Idag, mina vänner, har det varit en väldigt speciell dag!  ...för er som inte var medveten om det så vill jag berätta att 20 maj är min andranamns-namnsdag... Karolina. :)  Haha, om inte min mamma var här så hade nog dagen passerat som vanligt - men nu fick jag både sång och hembakade vaniljfyllda chokladmuffins.

Morgonen startade tidigt med fnissande barn som efter tre nätter tillsammans fortfarande inte kunde sova längre än 5:45.  Jag och Danny går omkring som zombies medan barnen fnissar och leker och skrattar och busar och fnissar och springer... och fnissar...  Danny lämnade av våra vänners barn på respektive skolor i morse medan jag tog våra barn.  Sedan gick mamma och jag med Oliver ner till stranden.  Det är en hel vecka sedan jag sprang och jag har inte alls kännt mig motiverad...  Idag var inget undantag - men jag insåg att jag bara måste göra det.  Mamma gick med Oliver längs boardwalken och jag stack iväg en sväng.  Det var motvind och jättetråkigt.  Jag kände mig stel och tung i benen.  Då tänkte jag på vad Danny alltid brukar säga:  "no matter how you feel running - you can bet it's going to change".  Dvs. det spelar ingen roll om hur du mår när du springer - om du fortsätter långt nog så kommer det garanterat att ändras...  Och det blev faktiskt bättre!  Mest kände jag mig nöjd över att jag bara tog tag i det och sprang även fast jag inte kände för det. :)  När löparrundan var klar så gick vi ner till vattenbrynet där de hade haft en sandbyggartävling igår.  Det var rätt otroligt att se vad de hade åstadkommit i bara vanlig sand!




Eftermiddagen har spenderats till att leta efter allt som har med pirater att göra.  På tisdag är det Porters födelsedag och vi har bestämt oss för ett Piratkalas i parken på eftermiddagen.  Han ser så fram emot det!

Nu måste jag bara sova...
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar