söndag 8 maj 2011

Bilar, bilar, bilar...

Om jag någonsin ifrågasätter varför vi vill flytta igen så säg till mig att sätta mig i bilen och ta en åktur.  Om vi bara kunde hålla oss inom en 5 km radius från vårt hus så skulle jag vara fullkomligt nöjd med att stanna här, men idag blev jag snabbt påmind om en av anledningarna till att vi söker oss någon annanstans...  TRAFIKEN!!!  LA har 4 av de 10 värsta motorvägarna i hela USA!  Så här såg det ut när vi åkte för att hälsa på några vänner norr om Los Angeles idag...



Det är ju helt vansinnigt! ...och detta är på en lördag kl. 18 - det bör ju inte ens vara rusningstrafik...

Jag har hållit på att samla lite bilder till ett inlägg för att visa hur folk dekorerar sina bilar för högtider etc. - vilket ni kommer att se är lite knäppt i sig.  Men om man tänker på hur mycket tid vissa spenderar i bilen så kanske det inte är så konstigt egentligen.  Om bilen ändå ska vara ens andra hem, så kanske man kan göra den lite hemtrevlig! ;)

Den första bilden tog jag nere vid stranden i påskas - någon som lite käckt hade klätt ut BMWn till en påskhare...

En annan variant av liknande utstyrsel såg vi mycket i jultider när Rudolf med röda mulen var riktigt poppis...

Det är så klart mycket klistermärken som visar vilka man röstade på i presidentsvalet eller vilka olika åsikter föraren har som han tydligen bara måste dela med sig av till omvärlden...
... och andra klistermärken som är poppis är att visa vilken sorts familj man har...  I den här bilen körs en Mamma, Pappa, två flickor och en hund... vår familj består av Mamma, Pappa, tre pojkar och två katter...  Eller den populära poängtavlan - Flickor 2 Pojkar 1...


Ytterligare klistermärken (som jag själv har lite svårt för) är när de använder bilen som ett minnesord för avlidna släktingar.  Den här bilden är ett exempel på hur de ser ut, då jag tycker att dessa är för privata för att ta kort på...

Den sista bilden BORDE vara privat - men tyvärr är så inte fallet!  Det finns tydligen vissa som tycker att det är coolt att hänga en stor pung från dragkroken på sina stora pickup trucks!  Som om bilen i sig inte var nog av en penisförlängare...  Fast en gång såg jag faktiskt en som hade hängt ett par kulor från en Mini-Cooper - och det var nästan lite roligt... nästan...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar