lördag 28 maj 2011

Hur kommer man ikapp?

Går och undrar när jag äntligen ska få känna mig som om jag har hunnit ikapp?  Jag har betat av saker om vartannat och för varje evenemang så känner jag att "om jag bara får fullfölja det här så blir det nog lite lugnare och jag kan få lite mer struktur i vardagen".  Men så hinner jag inte mer än slutföra den händelsen, så är det något annat som dyker upp.  Nu har vi precis firat Porters födelsedag, med allt vad det innebar.  Alla hans presenter ligger uppslängda på en soffa, då han vill leka med dem hela tiden och en stor luftmadrass blockerar hans leksaksskåp i pojkarnas rum.  Jag känner inte att jag riktigt har fått undan allt från vårt födelsedagsfirande och till helgen har vi två födelsedagar och Svenska Skolans avslutning som vi ska delta i.  Mina PT böcker och studier hänger fortfarande över mig som en tung mantel som jag inte tar tag i nog ofta och de flesta dagar känns det som om jag springer omkring och jobbar och fixar och ändå inte har något att visa upp vid slutet av dagen... Snacka om klassiskt hemmamammasyndrom!

Nu har jag i alla fall bakat mjuk kardemummakaka och packat bilen full med kylbox, fiskdamm, fiskdammspriser, avtackningspresenter till lärare och styrelse, diplom till barnen mm.  ...och bara jag får morgondagens Svenska Skolan-avslutning och 7-årskalas ur världen så ska ni nog se att allt kommer att börja ordna upp sig för mig... ;)

Kram!

1 kommentar:

  1. Sa dar kanner jag ocksa, valdigt ofta! Skont att hora att man inte ar ensam. Just nu ser jag fram emot sommarlovet som borjar den 21 juni nar jag kanske kan fa det lite lugnt en stund :)

    SvaraRadera