torsdag 12 maj 2011

Snygg manlig PT - se upp!

www.micahlacerte.net
Den här PTn måste passa sig... ;)
8.4 km blev det idag - och nu när jag har sprungit över milen några gånger så känns det helt plötsligt inte så speciellt!  Vad löjlig jag är!!!  Jag har sagt att det kan vara motiverande att dela med sig av sin träning, för om du är som jag så känner du att du måste prestera lite bättre nästa gång.  Men nu måste jag påminna mig själv om att man måste ju också vara glad för det man presterar!  Vissa dagar orkar man mer än andra, men bara man kommer ut och rör på sig - om det så är en promenad på 10 minuter - så är det ju bättre än att sitta stilla.  Och faktiskt tyckte jag att jag jobbade hårdare idag än på länge...  Jag hade bara en viss tid på mig innan Ollie skulle bli avlämnad här hemma, så jag sprang betydligt fortare än jag gör normalt.  Det var skönt att känna att jag kunde pusha mig själv lite mer med hastigheten.  När jag började närma mig hemmet så såg jag att jag hade bra med tid till godo, så jag sprang till parken där Oliver var och lekte istället.  Där var det en grupp mammor som var i full färd med en boot camp.  Jag stod och tittade ett tag och blev både inspirerad och peppad att fortsätta min bana - men jag insåg att jag kommer att måsta konkurrera med snygga manliga tränare för hemmamammaklienterna! ;D Haha!

3 kommentarer:

  1. så här ser min PT ut ;)
    P
    http://www.dinträningscoach.se/index.html

    SvaraRadera
  2. kan du inte göra en utmaning för oss som läser bloggen?! gör upp ett schema, med enklare övningar och så får vi 'redovisa' antingen som kommentar eller mail hur det har gått?
    jag är anmäld till tjejmilen i sept och skulle tycka att det var jättekul med lite peppning! =)

    SvaraRadera
  3. Nämen vad konstigt - nu blir jag lite sur på blogger... Idag den 20:e maj fick jag båda era kommentarer... Grrrr...

    I vilket fall tycker jag det är en bra idé Mikaela! Jag ska jobba ihop ett program! :)

    Vad kul att du ska göra tjejmilen! Lycka till med träningen, så ska jag försöka lägga till lite peppning!
    Kram!

    SvaraRadera