söndag 8 maj 2011

...hhhhaaaappy mother's day till mig!!!

Idag är det Mother's Day här och jag tänker äta kaviarmackor till frukost även om resten av familjen köjs av min andedräkt efter...  Jag tänker gå omkring och andas på dem en efter en... Hhhhaa... hhhaaaa... hhhhaaaappy mother's day till mig!!! ;D  Haha, näe riktigt så dum kan jag inte vara till min fina familj som faktiskt lät mig sova till kvart-över-åtta idag!

När jag väl hade vaknat så fick jag inte kliva ur sängen då Danny och barnen hade planerat att servera mig frukost på sängen (som tydligen inte var riktigt färdig ;) ).  Det var underbart att ligga och lyssna på dem!  Efter lite stök och smyg och smussel kom de till slut in med tea, juice och våffla och en fin ljusstake som Skyler hade gjort i skolan!  Åh, mitt hjärta är så fullt av kärlek!!!

Om folk frågar hur jag kan vara i form som hemmamamma av tre barn brukar jag skämtsamt säga att det är för att jag springer efter dem hela tiden...  men så är det inte egentligen... det är för att de alltid äter MIN MAT!!!  Jag fick en bit av våfflan och resten åt Oliver upp.  Sedan kom Danny med lite äggröra - och den åt Skyler upp!!!  Tydligen är alltid vår mat så mycket godare - även om de har precis samma på sina tallrikar!  Men det spelar ingen roll... jag fick sitta och njuta av mitt tea medan Skyler satt och läste för mig. :)


Vad resten av dagen har att erbjuda vet jag inte riktigt än - just nu tar vi det bara lugnt och slappar lite...  Framför allt Zoe och Oliver...

Kram!

3 kommentarer:

  1. Härligt med en god kaviar macka;-)! Grattis på mors dag!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Va mysigt det later! Skylers ljusstake var verkligen fin! Vad var det under bonorna och frona? Kram pa dig!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att ljusstaken bara var ihoplimmad med vanligt skollim. Skyler sa att de fick lägga bönorma i en liten skål, hälla i bönor och frön och lim. De tryckte sedan i ljuset och fick låta dem stå i ett par dagar! :) Så gulligt!

    SvaraRadera