torsdag 5 maj 2011

Boot Camp

Ahhhhhh... 27 grader, alla fönstren öppna för att få lite fläkt, 11.4 km löpning längs stranden i morse, stretching i solen på baksidan, fräsch fruktsallad för återhämtning...  Påminn mig nu igen varför vi vill flytta??? ;D

Okej, VÄNTA...  såg ni? 11.4 km!!!  Haha - och jag kände mig så himla stark! :)

I söndags kom våra grannar (mamma och 16-årig dotter) och frågade om jag kunde hjälpa dem att träna.  Vi har tränat två ggr nu och det är jättekul!  Dottern är softballspelare och vill komma i bättre form innan deras träning drar igång på allvar i sommar.  De får träning medan jag får öva på att sätta ihop lite träningsprogram.  Som jag sa till dem... "You get to be my trial bunnies!"  Danny invände lite försiktigt... "I think she means guinea pigs..."  Ja, just det - här säger man marsvin istället för försökskanin... ;D

Bild lånad av: http://www.fitnesshealthzone.com
En sorts träning som är väldigt populär här nu är att gå i "boot camps".  Grupper träffas i parker, på beachen och lite överallt med en Personlig Tränare och kör klassisk konditionsträning med intervaller, hopprep, den så kallade idioten, spring i trappor etc.
Denna sortens träning är något jag skulle vilja fokusera på när jag väl har tagit mitt PT-cert.  Min passion är träning där man till mestadels använder sin egen kropp som motvikt i styrkeövningar och dyligt.  Jag vill kunna lära folk att man inte är tvungen att ha ett gymmedlemskap för att kunna hålla sig hälsosam och i form.  Det finns så mycket andra sorters redskap man kan använda sig av istället för vikter och maskiner.  Och tänk att kunna jobba utomhus på min egen tid - det kunde inte bli bättre!  Ojojoj, nu måste jag plugga lite mer...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar