torsdag 26 maj 2011

Porters Piratparty!

Går omkring och myser och småler över gårdagens Piratparty...  Det blev så himla lyckat - och Porter var jättenöjd!

Jag trodde, när jag planerade att ha festen på en tisdagseftermiddag, att det skulle bli ett mindre kalas med bara några av Porters vänner - men det visade sig att det var många som ville komma och umgås i parken sådär efter skolan.  Hans önskan var att bjuda sina klasskamrater och till slut blev det 30 barn och ca 20 vuxna!!!  När barnen kom dit fick var och en en hink med piratnödvändigheter, såsom pannband, ögonlapp, tattueringar, chokladguldpengar, självlysande armband till pojkarna och färgglad fläta till flickorna, trämasker som kunde färgläggas plus lite annat smått och gott.

 Min mamma hade gjort ett fantastiskt jobb med marinerade kycklingklubbor, som fick ätas med händerna på sjörövarvis.  Vi serverade dessa med en pastasallad och bröd.  Efter en skattjakt efter godispåsar i sandlådan var det äntligen dags att hugga in i den otroliga Sjörövartårtan på 6 lager som Mamma bakat.  Porters min var helt ovärderlig när han fick se den färdig för första gången och hans kompisar var mäkta imponerade!









Ja, det var verkligen en fantastisk 5-årsfest och den bästa komplimangen var för mig i morse när jag släppte av Porter på skolan och en flicka i hans klass stod och stirrade på mig med stora ögon.  Hennes mamma förklarade att det var för att jag var den coolaste piratmamman igår... "You're like a rockstar to her!"  Hahaha, man kan ju bli smickrad för mindre!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Wow, vilket kalas! Det hade jag velat vara med på :) Jag är imponerad av er kreativitet! Hälsa din mamma. Kram Julia

    SvaraRadera
  2. Super fin tarta!! Sag ut som ett toppen kalas!!
    kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Åh vilket härligt kalas! Så roligt att MOnika är där och jäman vad duktig hon är som är ute o springer. Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera