fredag 29 april 2011

Barnens första cykeltur

Idag har mina stora små pluttar cyklat HELA vägen till beachen *PÅ GATAN* för första gången!!!
De var så himla duktiga och Danny och jag kunde faktiskt andas ut och glädjas åt situationen - även om vi hade alla känselspröt och radar på högsta nivå för trafiken omkring oss!


Väl nere vid stranden så lekte vi en stund.  Barnen hittade massvis med nyckelpigor och försökte fånga ihop dem för att ha hemma som husdjur...  Som tur är lyckades Danny övertyga dem hur viktigt det var för nyckelpigorna att stanna just där... på stranden... där de behövs... (???)
Skyler tog kort på Mamma och Pappa


På vägen tillbaks tyckte inte Skyler det var lika roligt... Vi hade en rätt kraftig motvind och hon blev trött i benen.  Porter hörde jag inte ett klagomål ifrån - han hade bara ett stort leende på läpparna hela vägen - men för honom är det ju så nytt att få cykla på två hjul. :)  Jag är så stolt över mina ungar som ju ändå gjorde det!  Det blev faktiskt 6.7 km fram och tillbaks - inte så dåligt för deras första riktiga cykeltur... ;)

Kram!

1 kommentar:

  1. ingen dålig cykeltur! duktigt gjort! fick hem 'yoga för barn' boken idag. den verkar jättebra! tack snälla för tipset! ska lägga mig och läsa igenom den ikväll, och sen prova lite nån själv nån dag innan jag testar med barnen. var länge sen jag yogade nu... (som mest när jag bodde kvar i ösd, men det är ju tio år sen nu! vart tar tiden vägen??)

    SvaraRadera