onsdag 27 april 2011

Du väljer själv hur du reagerar...

Satt på soffan och irriterade mig mer och mer över barn som inte kunde vara tysta och lugna och bara gå in på sina rum och hitta på någon tyst, lugn lek där de bara sitter still och inte säger någonting... tyst... och lugnt...

Jag fattar inte att man ens försöker - när jag vet att om jag bara tar ut dem och låter dom springa omkring så är alla problem lösta...  Men allt jag ville ha var 15-20 minuter av dötid - kan de inte förstå det???  Sen blev jag irriterad på mig själv för att jag blev så irriterad när de faktiskt lekte riktigt bra med varandra!! Det är såna här gånger Dr. Phils välkända ord brukar dyka upp i bakhuvudet... "Du väljer själv hur du reagerar på saker och ting"...  Jag vet, jag veeeEEEET!!!  åh, förlåt... ; /

När Ollie väl hade somnat och Danny kommit hem från ett möte bestämde jag mig för att ta de andra två huliganerna (som vid det här laget spelade det mest högljudda basketspelet med en stor gymboll på baksidan) ner till stranden för en liten cykelrunda.

Det var skönt att komma ut och få lite friskluft och känna irritationen rinna av mig när man inser att allt barnen vill göra är att ha kul...
Porter tog kort på mig när jag åkte skateboard... ;D

Efter stranden tog vi en sväng downtown.  Vi lyssnade lite på några street performers och köpte med oss av det underbara köttet som vi åt från marknaden förra tisdagen.  Det blev kött, avocado med keso och örtsalt samt gurka och tomater.  Enkelt och supergott!

Kram!

1 kommentar:

  1. vet precis vad du menar. och jag kan bli så arg på mig själv för att jag blir irriterad på barnen. och då brukar jag tänka att jag stället för att bli arg/sur/irriterad ska vara T A C K S A M för att dom är friska och pigga och FINNS HOS MIG!! då blir jag snäll igen ;) oftast beror våra konflikter på mig själv. att jag vill ha det på ett visst sätt....

    SvaraRadera