torsdag 28 april 2011

Barnlösa cyklister

Vi var barnlösa i några timmar på morgonen då Oliver var hos min väninna, Vera och de andra två var på skolan.  Jag hade laddat med en lättare frukost bestående av en banan och mina hemlagade energy-bars och planerade att sticka ut och springa så fort jag hade lämnat av barnen.  När jag kom hem var Danny redo att dra iväg på en cykelrunda och lyckades övertala mig att komma med.  Jag är inte lika förtjust i cykling som Danny - vilket blev extra uppenbart när vi inte kunde hitta mina cykelskor i garaget... ingen av oss kom ens ihåg hur de såg ut (!)  Ändå har jag jättefina cyklar - både min mountainbike och roadbike.  När Danny köper något åt sig själv så köper han också till mig... så där stod jag med min fina cykel och inga skor...  Till slut hittade vi dem bakom vår madrass som står undanställd i garaget, vilket får mig att tänka att jag inte har cyklat på min roadbike sedan vi gjorde om våra rum i september...  Det kan väl inte vara möjligt? ; /
Newport Coast vid Pelican Hills

Det var faktiskt riktigt kul.  Vi cyklade längs Pacific Coast Highway (söder ut), klättrade upp för slingriga vägar vid Pelican Hills, fortsatte uppe vid San Joaquin Hills med en otrolig utsikt över Newport Coast och Stilla havet, sedan tillbaks till PCH och hem igen.  Det blev 4.3 mil allt som allt och jag är glad att vi äntligen tog oss iväg tillsammans! ;)

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än imponeras av "några barnfria timmar på morgonen" som blir en cykeltur på nära 5 mil! Man känner sig som världens slöfock när blotta tanken får mig att få träningsvärk.
    Men bra jobbat och kan tänka mig att det är precis en sådan där grej som många borde göra. Spontant, enkelt ( ja, om man inte behöver spendera tid på att leta utrustningen =) och gratis. Några timmar med den man älskar, en upplevelse och helt opretantiöst - suveränt! Många borde sno detta tips.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, du är för go! Och jag måste hålla med att spontant är det bästa - för om jag vetat hur långt vi skulle cykla hade det nog kännts så mycket jobbigare. Bara man kommer iväg och gör det, så blir ju det mesta till en kul upplevelse! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Mysigt Erika! Jag vill ocksa komma i vag och cykla med min man snart, men vi har haft alldeles for mycket for oss... Snart ska vi komma i vag!!!

    SvaraRadera