fredag 8 april 2011

Rollerblading

Igår kom Danny hem i tid för att ta barnen till gymnastik.  Klockan var vid 16-tiden och Ollie hade inte sovit än.  Även fast det var sent så var det bättre att han fick sova en timma i alla fall för att orka med kvällen.  Jag bäddade därför i honom i joggingvagnen och tog en tur med mina rollerblades ner till stranden.  Det var en underbar eftermiddag och solen värmde skönt.  Citrusträden blommar just nu och det är en underbar honungssöt doft när man swischar förbi.  Jag tog mig ner till boardwalken och åkte mot vinden till en början - det är så mycket skönare när man väl vänder runt! :)  Det blev en tur på 12 km allt som allt.  Oliver drog filten över huvudet och fick sig en skön tupplur medan jag fick bara njuta av livet vid stranden!

Idag på förmiddagen tog Danny med sig Porter till gymmet och eftersom jag var barnvakt till Cora passade jag på att igen ge mig ut på en rollerblade tur.  Jag fick lite träning och barnen fick leka på stranden! :)  Det blev långt ifrån några 12 km idag...  Jag hade dubbelbarnvagn och motvind åt vilket håll jag än åkte, kändes det som. : /  Det blev mer som ett styrketräningspass än konditionspass...  Skönt i alla fall.  Det finns risk för regn i morgon så man måste passa på så länge vädret tillåter!
Här är några bilder från idag:





Och en liten video - varning för sjösjuka...

Kram!

1 kommentar:

  1. Mitt citrontrad blommar ocksa just nu. Doftar underbart! Jag tror det tradet ar ett av dom enda som har blommor, grona kart och gula frukter pa samma gang?

    SvaraRadera