tisdag 12 april 2011

Utnyttja strandlivet!!!

Jag skulle kunna vänja mig snabbt med att ha mannen hemma på dagarna.  Be careful of what you wish for, som det heter, men det känns helt otroligt att bara kunna lämna Oliver med Danny och sticka iväg på en springtur längs stranden på en måndagsförmiddag! :)  Vädret var härligt - solsken, men ändå inte alltför varmt i luften.  Jag har bestämt mig för att om vi nu kommer att lämna det här stället, så ska jag se till att njuta av strandlivet som Huntington Beach har att erbjuda fram till sista stund!  Vi har alltid sagt, när vi har drömt och diskuterat om att flytta någon annanstans, att om det här är det värsta vi har det så är livet riktigt toppen ändå... ;)

Löparturen blev ca 5 miles (ca 8 km) och sedan hjälpte Ollie mig att stretcha här hemma.  Varje position jag låg i, så var han uppe och klättrade på mig och tryckte lite extra - ibland känns det faktiskt riktigt skönt.

Annars har dagen bara rullat på med tvätt och dammsugning och upphämtning och avsläppning av barn på olika ställen.  Danny har suttit och ringt runt till olika kontakter han har för att försöka räkna ut möjligheter för jobb.  Jag älskar att lyssna på honom när han har "jobbrösten" på... han är så himla skicklig! ;D

Uppläggningen var nog lite finare vill jag minnas... ;s
Middag ikväll blev en gammal goding som var ett recept på en fransk restaurang som jag brukade jobba på en gång i tiden. Enkelt och gott! :
Kyckling i bitar
Olivolja
Salt, Peppar, Paprikapulver och Vitlök
Hackade tomater
Purjolök
Kronärtskockor
Kapris
Färsk Oregano
Spenat (jag använde Broccoli idag)
Några droppar Lime och lite Örtsalt

Servera med Brunt Ris eller Fullkornspasta.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar