söndag 17 april 2011

Sommarväder, kaktävling och tjejkväll!

Ååååå, vilken helt underbart fantastiskt vacker dag!!!!  Jag vet, nu är snart sommaren här så ni kommer snart bli less på mina fina-väder-kommentarer - men det här är verkligen en av anledningarna till varför så många människor väljer att bo i Kalifornien!
Men var inte oroliga mina kära svenskar... till veckan ska det bli lite kallare och då lovar jag att klaga lite extra på vädret... ;D

Började dagen med en toast med jordnötssmör, skivad banan och kanel och mitt "Jennie-vatten" som jag dricker hela tiden nu. (Med gurka, mint och ingefära.)  Och min standard kopp Earl Grey förståss!  Smetade sedan in mig med SPF 30, lämnade barnen och Danny hemma och stack ut på en 8 kilometers löparrunda.  Det var helt underbart!!!  Jag sprang i bara trekvartsbyxor och sport-bh och det var inte ens det minsta kallt.  Aaaahhhhhh!!!

När jag kom hem blev det stretching framför Skypen med Mamma.  Vi har inte hunnit med att Skypa som vanligt den här veckan och jag saknade min tid med henne.  Det värsta med att ligga på golvet och stretcha är att man ser hur himla skräpigt golvet är under soffor och bord...  Så en liten dammsugning blev till moppning och skrubbning av toaletter och dammning och byte av sängkläder och.... nu har jag ett rent hus också!!!  Hahaha vad produktiv jag har varit idag!

I kväll blir det tjejkväll downtown med min väninna Christina.  Danny och Ronny ska ha barnen och vi mammor ska äntligen få lite tid för oss själva!

Just nu håller Danny och barnen på att träna "A minute to win it" tricks.  Danny hade lovat dem att de skulle få kakor på lördag - men de måste jobba för dem och försöka få dem från pannan ner i munnen utan att använda händerna...
Danny klarade det faktiskt precis efter jag slutat filma.  Nu måste jag sopa golven från alla dessa jäkla kaksmulor...  Sen ska  jag hoppa i duschen och göra mig lite fin...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar