tisdag 5 april 2011

Härlig måndag!

Har haft en allmänt skön dag idag! :)
Vårt typiska Kalifornienväder har återvänt, vilket gör livet så mycket lättare.  Jag och Ollie var på gymet på morgonen.  Jag sprang 5km och kände mig riktigt bra.  Sedan styrka med boll.  Jag använder vikter och maskiner så himla sällan att egentligen borde jag inte ens gå på gym - man kan ju lika gärna springa ute - men bara att kunna lämna in barnen i barnpassningen och ha tid för mig själv i en timma är värt varenda cent!
Hann sedan både duscha och blåsa håret (!)  Det behövs inte mycket för att göra en hemmamamma glad... :D
Vi hade grillad kyckling över från gårdagens middag, så jag tänkte att jag skulle prova laga en sån nudelsoppa som vi åt förra helgen - det var jätteenkelt och supergott!  Så här är recept för er som vill testa hemma:
1 paket ramen nudlar per person (kyckling eller beef)
 (jag använde 2 pkt kyckling, men lade till en kub köttbuljong för mer smak)
Ser lika proffsigt ut som från restaurangen va? :)
Lite purjolök
Grillad kyckling i bitar (kan även använda köttbitar)
Färsk oregano
*Ovanstående blandades ner i nudelsoppan*
*I en skål lade jag*:
Böngroddar
1/4 pressad lime
Lite skivad serrano chili eller jalapeno
*Häll på nudelsoppan*
Tillsätt soyasås efter smak
Toppa av med Thailändsk vitlöks och chilipaste

Underbar stark smak som gör en svettig i pannan...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar