onsdag 20 april 2011

Snacka om Service!!!

Idag fick jag ett handskrivet brev från vår mataffär!  Jag har fått det en gång tidigare, innan jul, där chefen skrev hur mycket de uppskattar sina trogna kunder och att han vet att det finns många andra affärsalternativ, men att de lovar att göra sitt bästa för att fortsätta serva oss kunder (!)

Snacka om SERVICE!!!  Jag undrar just hur många tusentals såna brev som har skickats ut? ...och vilka stackare som har fått suttit och skrivit dessa brev så att chefen kan skriva under sin signatur?

Jag måste ändå säga att det funkar!  Det är det där extra steget som många Amerikanska företag tar. Konkurrensen är stenhård överallt och det gäller att erbjuda bästa servicen.  Man blir faktiskt lite bortskämd med detta och tycker att det kan behövas lite mer av denna attityd hos många serviceanställda i Sverige...  Helst på skatteverket! ;p

Kram!

3 kommentarer:

  1. Åh herregud! Du menar verkligen ett ÄKTA handskrivet? Det är alltså inte kopierat, printat så det ser ut som det är äkta, scannat eller på annat sätt gjort? Du kan alltså känna bläcket på pappret? Otroligt - kan det vara praoelever som gör sådant? =)

    Mycket imponerande. Säga vad man vill om Sverige men attityden mot kunder, speciellt i södra delarna, de mer tätbefolkade, är under all kritik. Det är nästan som man får be om ursäkt ibland för att man stör expediten som snackar med sin bästis om en fest de ska på! Härligt initiativ även om man känner en viss trötthet inför faktumet att någon skriver ALLA breven... puh

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det otroligt! Och ja, det är alldeles äkta handskrivet!
    Jag kan bara tänka mig hur en anställd skulle reagera i Sverige om de fick till uppgift at skriva såna... praoelev eller inte... Haha!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fusk, vi handlar pa Albertson's i Mission Viejo varje vecka och vi har minsann inte fatt nagra tackbrev;)

    SvaraRadera