torsdag 7 april 2011

Klätterapor!!!

Mina pojkar klättrar överallt, hela tiden just nu!!!
Det är nästan omöjligt att hålla saker borta från dem.  Om jag sätter saxarna på en högre hylla i köksskåpet betyder det ju bara att de måste - och kommer - klättra högre för att nå dem!  Det sista jag vill är att de står på köksbänken och sträcker sig efter saxar...  För av någon anledning är det alltid vassa saker eller starka mediciner eller rengöringsmedel de får tag i - det är inte en lugn stund!

Här är några bilder på pojkarna in action...

Oliver klättrar på listen på våra french doors
-vem gör det?
Detta är en standard som görs åtaliga gånger
om dagen... Klättring upp till fruktskålen.
-Vem kan bli arg om de gör något nyttigt? ;)
I det där skåpet har han inget att göra!
... och han vet det så väl...
När jag var i duschen häromdagen så låste jag dörren med två lås och kedja, och sa till pojkarna att de inte fick öppna dörren.  När jag precis är färdig hör jag hur det ringer på dörren.  Jag går och öppnar alla låsen och där ute står PORTER och ler...  Igår hörde jag lite mystiska ljud på sidan av huset och hittar honom såhär!  Nu vet jag hur han tog sig ut genom sidodörren med haspen på...

Även fast jag blir alldeles tokig på dem så är jag ändå rätt så stolt över hur duktiga de är!!! :D

Kram!

1 kommentar:

  1. Haha, vilka härliga bilder, verkligen tagna i ögonblicket!

    Den sista är ju helt fenomenal!

    Ha en bra torsdag!

    /karin

    SvaraRadera