onsdag 27 april 2011

Hjälp mig med ett födelsedagstema!

Jag tänker och tänker och tänker, men kan inte komma på något kul för Porters födelsedag...

Förra året (när han fyllde 4) var första året han hade sitt alldeles eget party - och då ville jag ju att det skulle vara minnesvärt!  Porter älskade maskar och kryp och spindlar - så vi gjorde ett "creepy, crawly party" med spindel-cupcakes, tusenfotingtårta, maskar i gegga och fruktsallad i skalbaggeskål.

Porter älskade temat - och bäst av allt var så klart killen som vi hade hyrt in från ett ställe som heter "Prehistoric Pets".  De kan hyras till partyn eller skolor etc. och kommer ut och presenterar 15-20 djur och låter barnen titta på dem och hålla dem!  När killen som kom till Porters party höll på att packa upp vände han sig om och sa... "va, pratar ni svenska?"  Det visade sig att han hade bott i sverige i ett par år!  Vad himla precis! :D










Det var ett sånt lyckat party som passade Porter så precis att nu har jag ingen aning om vad jag ska göra...  Här är det populärt att hyra in sig på restauranger eller lokaler med hopptorn och dyligt, men jag vill inte göra det...  Jag vill att det ska vara lite mer personligt...

Hjälp, hjälp, hjälp mig hitta på något bra tema...  Alla förslag uppskattas!!!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Det ar det som ar felet... Du borjade med ett jattecoolt party som aldrig kan overtraffas... Nej skamt asido, det finns ju mycket kul man kan gora. Ett ar gjorde vi piratparty for Matt. Vi hade en tarta som sag ut som ett piratskepp (fran Albertson's). Vi hade hoppborg i tradgarden och sen gjorde vi skattjakt i tradgarden. Vi hade gomt grejer i buskar och trad och sa fick barnen varsin bild pa nagot som var igenkannbart, t ex en viss blomma och sa kunde man hitta "en skatt" dar. Sen gjorde John face painting pa barnen sa dom sag ut som pirater. Dom fick aven varsin bandana och skriva sitt eget piratnamn. Jag har glomt hur vi gjorde piratnamnen men det kan du sakert hitta online. Jag tror det var nagot med ens mellannamn... Kram pa dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Maria för bra ideer! Jag har faktiskt börjat tänka på ett Pirattema. Det kändes lite tråkigt först eftersom vi ska ha det på Svenska skolan, men jag vet att Porter skulle tycka om det! Vad kul med deras eget piratnamn, det måste jag komma ihåg - och skattjakt förståss! Lutar STARKT åt detta tema. Jag kanske får låna den fina piratperuken från skolan så Danny kan klä ut sig... ;)

    SvaraRadera