onsdag 20 april 2011

Stötta eldsjälarna!

Jag tycker det är riktigt kul att vara turist i min egen stad som jag har varit de senaste veckorna.  Jag har lovat mig själv att verkligen utnyttja allt som Huntington Beach har att erbjuda om vi nu kommer att flytta härifrån.  Jag kan verkligen rekommendera för er att göra detsamma!  Det är så lätt att bli hemmablind oavsett var man bor.  Jag har insett att det är viktigt att man stöttar och besöker olika evenemang som några få eldsjälar har lagt ner sin tid och kraft att anordna.  Det är ju sånt som skapar en gemenskap och trivsel i ett område!

I eftermiddag tog jag "The Green Machine" ner till downtown för att köpa frukt och grönsaker på marknaden.  Jag försökte få med mig Skyler och Porter medan Oliver sov.  När de fick höra att det inte skulle bli någon ansiktsmålning eller glass eller liknande så valde de att stanna och åka rollerblades i garaget istället...  Jag sa så klart inte nej till lite egentid som jag nu börjar bli bortskämd med på sistone (!)

Nu har vi suttit och ätit grillat kött och grönsaker med händerna (allt inhandlat downtown) - snacka om poppis hos barnen! :)

Kram!

1 kommentar:

  1. Love it! Onskar vi hade battre Farmers Market nara oss. Nar vi var i Solvang pa semester i onsdags sa hade dom en jattefin marknad med sa frascha frukt och gronsaksstand (och blommor). Har har vi inget sant...:(

    SvaraRadera