lördag 30 april 2011

Nu är det helg!!!

Underbara Fredag!!!
Sitter på soffan och slötittar på veckans tv-program som vi spelat in och inte hunnit se.  Pizza i ugnen för barnen och Danny och min nya favoritnudelsoppa med överblivet kött för mig!  Mmmmm, jag kan äta den här soppan varje dag!  Så enkel att göra och sååååå stark, kryddig, syrlig och underbart god!!!  För recept tryck HÄR.

Dagen började vid 6, när Ollie kom in och ville ha mjölkchoklad.  Jag var förvånansvärt pigg och började redan då ladda för en löparrunda.  Det blev fullkornsbröd med jordnötssmör, bananskivor och kanel till frukost - perfekt grundning för träning!  Efter sängklädestvätt, frukost för barnen, påklädning av barnen, luncher packade och avsläppning av S och P på skolan kom jag äntligen iväg.  Jag sprang ca 8 km idag och kände mig riktigt stark!  Det är bra för kroppen att göra crosstraining - dvs. att variera mellan olika träningsformer för att undvika överbelastning och träna andra muskler.  Nu har jag ju cyklat och åkt rollerblades i ett par dagar och jag kunde känna en stor skillnad i mina benmuskler, knän och höfter.

Senare på dagen åkte Oliver och jag till skolan för att överraska Skyler och ha lunch med henne.  Hon har bett mig så många gånger att göra henne sällskap.  När jag nu äntligen kom så hade hon knappt tid för mig.  Vi satt vid bordet och åt i 10 minuter, max och sedan ville hon gå och hjälpa Mr. King (skolvaktmästaren) att städa upp matsalen och kasta ut sopor och sånt...  Min kära lilla Jungfru - hon städar hellre matsalen än att vara ute och leka på skolgården...  Det har hon ju garanterat inte fått från mig!!!  Själv hade jag städerskorna hemma hos oss medan vi var borta.  Jag ÄLSKAR att komma hem till ett nystädat hus!  Jag vet att vi Amerikanare använder oss av ordet Love lite för ofta - men när det gäller mina städerskor så är det så äkta som det bara kan bli!!!  ;D  De är som mina egna små älvor som helt plötsligt gör allt skinande blankt!  Min dröm skulle vara att ha dem här varje dag - eller varannan i alla fall... och så en tvätterska på det som viker och stoppar undan all tvätt...  Matlagningen kan vara rätt så kul, men lite hjälp med vardagsmaten skulle ju inte vara helt fel...  Ja, drömma kan man ju alltid göra!  Men om ett par veckor kommer min Mamma och då brukar hon vara min magiska tvätterska och kock, så då får jag bli lite bortskämd då i några veckor! :) Jipppiiii!!!

Kram!

4 kommentarer:

  1. UNDERBART att din mamma kommer till dig!!!

    SvaraRadera
  2. Jag VEEEEEET - det ska bli så härligt!!!

    SvaraRadera
  3. Sa mysigt att din mamma kommer snart, sa avis jag blir;) Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Härligt med mamma på besök, toppen för Ollie, Skyler o Porter att ni kan ses så ofta trots avstånd. "ofta och ofta" men du fattar... härligt.
    Underbart med städerska. Vi borde ha den möjligheten för fler här hemma oxå, ofta blir det för dyrt för gemene man. Själv skulle jag nog gärna anlita någon som handlade och fixade maten. Det tar den mesta tiden känns det som, planeringen, inköpen, transporten, packa in i kyl och skåp, mixa ihop, laga, och sedan plocka undan och diska... och så börjar allt om igen...

    Det skulle jag älska om jag hade råd till att ta hjälp för. Ha det bäst med mamsen.
    kram

    SvaraRadera