onsdag 6 april 2011

Löparrunda och relativt nyttig restaurangmat.

Danny kom hem tidigt idag, så jag passade på att ta mig en löparrunda längs Stilla havet i det underbart vackra vädret! :)  Det var så skönt att få komma iväg alldeles själv - bara jag och min i-pod!  ...och alla hundratals människor på stranden!  Det är många skolor i landet som har spring-break just nu och det såg nästan ut som vilken sommardag som helst när alla turister har lyckats tagit sig hit.  Löparrundan blev 7.34 km.  Jag tror jag ska börja mäta ut banan i förväg innan jag sticker iväg nästa gång, så jag i alla fall kan springa någotsånär jämnt... ;)

Jag hade planerat att ta barnen till downtown ikväll.  På tisdagar har de "locals night" med underhållning längs Main street och en massa stånd med kläder och smycken och en härlig "bondens marknad".  De olika restaurangerna drog igång detta för några år sedan för att få liv i den dödsdömda tisdagen.  De ger t.ex. 20% rabatt på maten för ortsborna.  Detta har blivit en sån succé, att de få månaderna när de hade detta på prov nu har blivit en året runt förteelse.

I alla fall så insåg jag snabbt när jag sprang längs stranden att det kanske inte vore så lyckat att dra med mig familjen och trängas bland alla lovfirare ikväll.  Så vi åkte till Rubios istället där Skyler och Porters skola hade en fundraising och 20% av vår nota gick till skolan.  Barnen tyckte det var jättekul att få se - och leka med, några av sina vänner där även om vi bara köpte med oss maten hem...  Det blev fiskburritos för Danny och mig, fisktaco för Skyler och quesadillas för Porter och Oliver.  Alla mätta och nöjda - och mest jag, för jag behövde inte laga mat!!! :D

Kram!

1 kommentar:

  1. åh jag skulle också vilja springa på stranden! vad härligt det låter!

    SvaraRadera