lördag 16 april 2011

Jog-a-thon och Påskpartyn

Idag har jag i stort sett varit på barnens skola hela dagen...
Skyler släpptes av kl. 8:45 och Porter kl. 9:00.  Vid 9:45 mötte Danny och Oliver mig så att vi kunde heja på Skyler då de sprang sin årliga Jog-a-thon. (En fundraiser för skolan.)  Barnen sprang runt i 30 minuter i det varma vädret och belönades därefter med isglass!
Uppvärmning...

Danny markerar Skylers varvräknare



Skyler gick tillbaks in i klassrummet vid 11-tiden. Vi skyndade oss hem för att äta lite lunch, för mellan 12 och13 hade Porter ett påskparty i sitt klassrum som vi var med på.  När alla förskoleelever hade firat färdigt med kakor med glasyr, juice och godis fick Danny ta med sig de sockerfyllda pojkarna hem för då var det dags att börja om med 1.5 timmas påskfirande med Skylers klass...  Hur ska jag hinna med när alla tre barnen går i skolan???  Fast då kanske jag har något slags jobb och inte behöver känna mig skyldig att hjälpa till med allt som har med barnens skolaktiviteter att göra...
Porter pysslar med Pappa!
Bara-Skyler-och-Mamma-time! :)

Skyler och hennes bästis Sonja söker efter ägg i skolans trädgård...
(En Amerikansk påsktradition)
 Allt som allt en härlig dag.  Barnen hade så kul och nu har de en veckas Påsklov att se fram emot! :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar