onsdag 5 januari 2011

Äta Myror?!?

Idag blev det en veggie plate till mellanmål för barnen.  Eftersom de redan hade ätit på Svenska Skolan så behövde de inget jättestort.  Jag anammade detta tips från Jerry Seinfelds fru när hon var på Oprah en gång.  Hon sa att hon alltid ställde fram grönsaker innan maten så att gnälliga, hungriga barn kunde ta det de behövde tills maten var färdiglagad.  Och även om de inte åt så mycket till middag, så vet man ju att de har ätit sig mätta på grönsaker - och det är ju inte helt fel...

Till en början var det inte så populärt bland mina barn - helst inte broccoli och blomkål, men var de hungriga nog och visste att detta var det enda alternativet så började de äta det till slut.  Nu för tiden tycker de om det mesta! :)  Jag serverar grönsakerna med ranch dressing som de kan doppa dem i - det är inga konstigheter i den - och om den gör det mer inbjudande för barnen så gör det inte mig något.

De underliga stängerna längst ner på bilden heter "Ants on a log" - dvs. myror på en stock (!)  De är gjorda av selleri, jordnötssmör och russin - och är vanliga små tilltugg för barn här.  Man får nog vänja sig lite vid smaken, tycker jag - men mina barn tycker om dem... eller så kanske det bara är namnet som lockar?...

Kram!

1 kommentar:

  1. Men så bra! De ska jag oxå börja införa här hemma. Kan vara bra för både mannen och barnen som alltid springer och småäter innan maten är klar;-)
    Kram på dej

    SvaraRadera