fredag 21 januari 2011

Nyfriserad Familj!!!

Nu är vi nyfriserade - hela familjen!!!


Började med att tvätta både katt och hund - inte en dag för sent...

Sedan var det min tur.  Inte för att jag behövde det, men... ;)

Jag varierade med en mörkblond och en gyllenblond färg för att blända in mina rötter - och även fast jag blev avbruten några gånger av barn som ville ha våfflor eller behövde hjälp med hemläxan osv. så blev det rätt så bra.  Jag tror att jag kom av mig i ett av avbrotten så att ena sidan blev lite mörkare än den andra... men det är inte alltför uppenbart :D  Haha - som min Mamma säger "spring fort och se glad ut"!



Jag hade lovat Skyler att hon skulle bli klippt, men pojkarna ville ju självklart också bli fina så jag fick äntligen göra Porters lugg lite mindre uppenbar genom att klippa ur den och göra den lite mer ojämn...  Oliver klippte jag två snipp med saxen, sedan var han färdig, medan Skyler satt och berättade precis hur jag skulle jämna ut och klippa lite mer här och göra ettapper framtill och... ;)




Jag vet inte riktigt varför jag utsätter mig själv för att färga och klippa mitt eget hår - för egentligen är det inte värt besväret...  Jag tar mig tid att gå till frisören  2-3 ggr per år och däremellan gör jag det själv.  Anledningen till detta är att jag inte planerar och beställer tid i förväg.  Och när mitt hår har blivit utväxt och jag håller på att bli alldeles galen så vill jag ha det gjort på en gång och har inte tid att vänta på att Danny kan fixa sitt schema så att han kan ta hand om barnen någon eftermiddag.  Jag tänker att det där fixar väl jag - och så står jag där igen med hårfärg överallt och morrar på barnen att inte röra...

Igår när jag väl hade sköljt ur hårfärgen så kom jag ut till köket där barnen hade bestämt sig för att tillverka sin egen glass...  De hade blandat yoghurt, hallonsylt, vatten och isbitar...  Nu uppskattar jag hur gulliga och driftiga de är, men igår när all denna gegga var över halva köksgolvet var det bara att ta ett djupt andetag och hålla god min...


Nästa gång ska jag beställa tid hos Hector - min stylist...  om jag planerar i tid vill säga...

Kram!

1 kommentar:

  1. Jag ar impad! Ar det nagot du inte kan... ;) Kram fran Maria

    SvaraRadera