söndag 16 januari 2011

Gymmet

Nyss hemkommen från gymmet - sååå skönt!
Christina försökte övertala mig att gå och få en pedikyr istället, ;) det var väldigt lockande och jag var inte alls motiverad att gymma, men jag behövde verkligen få träna av mig...

Det blev 5km på löparbandet (den sista 1.6km körde jag intervaller) och 5km intervaller på cykeln.  Sedan blev det mage och armar med bollen.

Har läst den här veckan om "overload principle".  Det betyder att man måste träna kroppen hårdare än den är van vid för att få resultat.  Om kroppen är van att springa den vanliga 3km rundan på 20 minuter så kan det vara bra att variera den lite; spring fortare / kör intervaller / spring längre om du vill förbättra prestationen.  Samma sak gäller vid tyngdlyftning - variera vikten, antalet repetitioner eller variera tempot -kör 10 vanliga repetitioner och 10 snabba.  Det gör också att träningen inte känns så enformig!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar