onsdag 5 januari 2011

Dum, "Jury Duty", Dummast... :D

Jaha, då känner jag mig äntligen som en äkta Amerikanare...
Jag fick mitt första brev med posten där jag blir kallad till "Jury Duty".  Det förväntas av alla amerikanare att ställa upp för landets rättssystem och om man blir kallad till

Hahaha - oj, nu blev jag jättedistraherad!!!  Jag gjorde en översättning på Google för at se vad man kallar Jury Duty på svenska - och fick till svars - Dummare!!!  Ha ha, ja det passar nog säkert alldeles utmärkt, men underlättar inte vad jag vill säga... :D




Okej... så vad jag ville säga var att det är ens skyldighet som amerikan att rapportera till rätten som en eventuell jurymedlem om man blir kallad.  Gör man inte det så kan man faktiskt hamna i fängelse...  De flesta gånger går det aldrig så långt att man ens behöver sitta med genom utvalningsprocessen av en jury - och det är så klart det jag hoppas på, men vi får se...  Kanske Danny måste jobba hemifrån några dagar i februari...  Lite spännande är det ju allt! :)


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar