onsdag 5 januari 2011

Nya kvällsrutiner - nästan en succe'

Vår nya kvällsrutin har faktiskt gått över föräntan.  ...i alla fall för två av barnen...
Jag och barnen kom ju överens, för ett par dagar sedan, att vi ska läsa godnattsagan i soffan och att de skulle gå och lägga sig och somna i sina egna sängar utan gnäll...  Skyler och Porter har tagit till sig riktigt av denna deal.  ...eller egentligen är det väl kanske bara Skyler som medvetet har gjort det... men för henne har det gått över förväntan!! Ha ha!

Vi gör oss i ordning och möts på soffan när alla är i pyjamas och har sina tänder borstade - jag med! ;)
När jag läser boken har Porter hittills somnat varje gång, medan de andra två har suttit fint och lyssnat.  Sedan har Skyler gått och lagt sig utan problem och Porter har jag burit till hans säng.  Oliver brukar vilja ligga i sin säng med dörren helt stängd som "stora pojkar" som han säger, men så fort jag har gått och lagt mig så kommer han tassande till våran säng.  Eftersom jag är uppe och pluggar vid 5 på morgonen, så brukar jag somna vid 21-tiden på kvällen och orkar inte hålla på att bära honom fram och tillbaka...  Jag får träna honom lite senare - och passa på att gosa med honom när jag kan! :)

Ja ja, två av tre är ju inte illa - och det har underlättat för mig att inte behöva gå och bädda in alla i deras respektive sängar varje natt! :)

Kram!

1 kommentar:

  1. De e ju riktigt bra, vi har inte hunnit få det problemet ännu men vi går igenom en riktigt krig varje kväll när Felicia ska sova, spelar ingen roll hur länge vi håller henne uppe, hon blir fortfarande tok arg varje gång hon ska sova.
    Antagligen en fas men det är jobbigt,för att det är en sådan grym kontrast mot vad hon annars är, hon skrattar när hon vaknar, när hon äter och när hon leker, hon är i praktiken konstant glad utom när hon ska sova.
    Hälsa familjen//Micke Ryberger

    SvaraRadera