fredag 14 januari 2011

Naturdag = Skylerpanik

Det har gått så bra för Skyler på sistone.  Hon fick ju lite panik då och då för ett par månader sedan, när jag lämnade av henne på skolan eller gymnastiken (även om jag satt och tittade på henne) eller när hon skulle sova över hos sin bästa kompis.  Detta har försvunnit mer och mer och hon verkar mycket tryggare i sig själv... tills idag!

Alla förstaklassare (ca 100st) har naturdag idag och ska åka till Long Beach Akvariumet. http://aquariumofpacific.org/  Det är ett jättecoolt - superstort akvarium med "naturliga" rev från olika delar av världen.  En av favoriterna är de små poolerna där barnen får klappa både rockor och små hajar (!)

Skyler har ju sett fram emot den här dagen länge nu och har räknat ner dagarna den sista veckan.  I morse vaknade hon 5:15 när jag satt och pluggade och jag gick och sa att hon kunde sova över en timma till innan hon behövde kliva upp för att gå på skolan.  Halvsovandes svarade hon "jag ska inte på skolan - jag ska åka skolbussen till akvariet!" ;)

Hon tyckte det var spännande att hon inte behövde ha med sig sin ryggsäck...  Skollunchen skulle packas i en påse som kunde kastas bort.  Och vi stannade t.o.m och köpte en flaska med vatten som hon bara kunde slänga när hon är klar - allt detta var så speciellt för Skyler...

När vi till slut kom till skolan har nog allt detta blivit för stort i hennes lilla värld...  Hon ville bara ha mamma och panikhöll mig.  Jag vill ju självklart att hon ska känna sig trygg, men hon måste ju också lära sig att hon är trygg med sin fröken och de föräldrar som hade möjlighet att följa med idag.  Jag sa till henne att gå till pappan som skulle ha hand om henne och två av hennes kompisar, sen var jag bara tvungen att gå därifrån...  Jag känner mig så himla skruttig som lämnar henne sådär, men det hade ju bara blivit värre om jag stannade längre...

För en liten stund sen ringde en av mammorna och sa att hon var okej.  Hon hade varit med tills de klev på bussen och då hade Skyler mjuknat lite.  Mamman hade sagt till dem att ni är de tre musketörerna, så att ingen skulle bli utanför - och de tre tjejerna tyckte det var en jättekul lek...

Jag hoppas verkligen att hon får en toppendag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar